Jag längtar till mitt ultraljud 10/6. Jag mår superbra, inga smärtor från bäckenet eller så. Dock är sömnen ett problem både för mig och min sambo så vi ska köpa en till säng så att vi vid behov kan sova olika rum (vi hade ändå tänkt göra det när babyn kommit för att ha möjlighet att få lite egen sovtid). Jag vaknar två till tre gånger per natt pga toabesök och har svårt att somna om men tycker ändå det känns bra.
Jag vill inte prata om min graviditet med mina kollegor före ultraljudet men jag tror att min mage syns lite grann nu. Min chef och min schemaläggare vet redan läget så det är skönt. Somnar varje kväll till ljudboken ?Föda utan rädsla? (på Storytel) som jag tycker känns väldigt vettig.
Har nu andra funderat på hur nära förlossningen ni tänkte jobba? Eller ska ni gå utifrån hur ni mår och bestämma senare? Jag har ett stillsamt jobb så jag tror inte jag kommer att få någon gravidpenning eller så. I och med att det är första barnet känner jag att det känns bra med lite tid hemma före förlossningen för att boa lite, kanske 4 veckor innan bf.