• Severes

Någon mer som har BF i november?

Jag har ju mitt tidiga ultraljud om 5dagar och skulle berätta efter det men mamma har redan frågat rakt ut ?är du gravid, det syns runt dina ögon? så jag fick svara ja. Så gick det med den ?pregnancy announcement? haha

• Severes

Jag är nu i vecka 8, jag kan inte tro att detta händer - är jag gravid? Är det ett barn därinne? Imorgon tidigt ultraljud, känns otroligt nervöst för vad det ska visa. Jag vågar inte riktigt glädjas? Jag har längtat så mycket efter att bli mamma men när som helst kan det ryckas ifrån en. 

• Severes

Allt såg bra ut, hjärtat slog med bra frekvens, lagom stort (drygt 1cm om jag minns rätt) och satt bra i livmodern. Känns toppen. Nu ska vi berätta för fler av nära och kära. Jag har ju verkligen pyttelite symptom så allt kan se bra ut ändå! 

• Severes

Nu har jag fått tid till barnmorska om knappt 1vecka, då jag är i vecka 9. Jag tänkte köpa en graviditetsbok och börja fylla i, det var en som hette ?När du var i min mage? som jag tyckte såg fin ut. 

• Severes

Det har definitivt kommit mer illamående för mig under den här veckan men illamåendet har lättat så snart jag har ätit (gärna lite syrliga saker som smörgåsgurka på hårdbröd). Så det känns som lindrigt illamående. Jag har bokat in ett uppföljande privat ultraljud om 2,5v bara att stämma av att allt ser bra ut (i v 11), i övrigt planerar jag att det räcker med ordinarie vårdens program med ultraljud för mig. Oron kommer ju att finnas där oavsett vad man gör. . .  

• Severes

Vad jobbigt för dig Gloover! Jag bor i en större stad så jag har enkel tillgång till privata ultraljud, men känns ju rimligt att du skulle få kolla upp dig om du inte känner att något kanske inte är som det ska. 

• Severes

Det är en som nyss berättat på jobbet att hon är gravid (jag vet inte exakt vilken vecka hon är i), känns lite speciellt när det pratas om hennes graviditet vid fikabordet men min fortfarande är hemlig i magen. . . 

• Severes

Nu har jag UL om 5 dagar, vad jag längtar, kommer då vara i 10+1, kommer även ta NIPT-test då. Hoppas det ska funka att ta NIPT-test så tidigt, att det finns tillräckligt med foster-DNA.

Svar på tråden Någon mer som har BF i november?