• Gloover

Någon mer som har BF i november?

Hej! 
    Jag har också bf någonstans i månadsskiftet oktober/november med barn nummer 1. Om apparna stämmer så är jag i v 5+5 idag. Somnar absolut senast 21 varje dag och är vrålhungrig jämt 😅 I övrigt har mina bröst väldigt ömma, annars mår jag som vanligt. 

Jag hade ett missfall I november så jag är rätt orolig för det. Varje dag utan blödning känns som en vinst.

• Gloover

Grattis till er som precis plussat!

Nu har jag äntligen fått tider från barnmorskan! Jag är i v 8+2 idag (bf 2/11). Än så länge har jag bara haft ett digitalt hälsosamtal med min bm. Jag är så avundsjuk på mina kompisar som bor i en annan region och har fått träffa barnmorskan på plats och fått ett VUL redan i v6. Jag måste snällt vänta till KUB.

De har bokat in KUB rätt sent v13+2. Så jag hoppas verkligen att dateringen (enbart med sista mens) är hyfsat ok, annars finns det ju risk för att det är för sent för KUB.

I övrigt mår jag kasst. Någon annan i v9? Känner mig fullständigt däckad av trötthet, illamående, konstant ont i magen, öm i brösten och vill bara gråta jämt. Så länge det kommer en frisk bebis från detta så är allt värt det. Men jag lär inte vinna priser för bästa sambo nu inte...

• Gloover

Hej igen! 
    Jag har de senaste dagarna haft OTROLIGT ont i magen och ljumskarna. Det strålar även ner i ljumskarna. 

Jag ringde till gyn som dumförklarade mig och sa typ "lilla vän det är så här det är att vara gravid, du borde läsa på 1177 hur det är". Jag försökte förklara att jag hade extremt ont i ljumskarna vid mitt förra missfall men de brydde sig inte. 

Hur lyckas alla ni få ett vul egentligen? Jag är superrolig för utomkvedes eller MA men att få ett VUL verkar omöjligt. Det finns inga privata i närheten. När jag hade mitt förra missfall fick jag ingen VUL eller undersökning utan fick beskedet via telefon utan att ha yräffat någon vårdpersonal alls. Jag kunde knappt tro att det fick gå till så. 

Kub är först om en månad så att behöva gå runt (vilket jag typ inte kan göra, det gör för ont)  med detta i en månad utan att veta om fostret lever eller alternativt förlora en äggstock känns hemskt. Jag känner mig desperat.

Svar på tråden Någon mer som har BF i november?