Inlägg från: Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:07:22 följande:

Du har fel.

Självfallet kan man ha sex, på hemma och borta, utan att det riskerar att avslöjas och leder till svåra följder.

Återigen visar du att du klarar endast att ta till dig just de handlingar som blir avslöjade, men du väljer glömma alla dessa som aldrig någonsin blir kända.

Du hänvisar till många berättelser om de fall som blivit avslöjade.
    Men du verkar inte klara förstå att det givetvis inte kan existera några berättelser om alla de som förblir okända.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, 
    och det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Och jag anser det som fullkomligt självklart att många fler än jag VET detta.

Om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Hur menar du att du på förhand kan veta vilket utfall din otrohet kommer att få?

Jag menar den dagen du bestämmer dig för att hoppa över skaklarna, hur kan du på förhand veta att det garanterat aldrig kommer fram? Det är då du gör din riskanalys, och det kan inte göras efter otroheter som inte är kända. Där finns inget att bedöma efter, för de är som sagt okända och okänt hur många som klarar sig utan att bli upptäckta.Man brukar rimligen utgå från det kända, och inte det okända. 

Menar du att det finns folk som är immuna mot att folk blir förälskade och besatta i dem, är de immuna mot könsjukdomar och immuna mot att preventivmedel och skydd kan fallerar? Ja, då och endast då, kan de möjligen klara sig undan att bli upptäckta. 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:18:11 följande:
    Vad är din egen åsikt, anser du det rimligt som vissa i tråden gör, påstå att det alltid kommer fram förr eller senare? 

(Det andra kan du lämna helt eftersom vare sig jag eller någon annan har hävdat det du skriver här kommer de i princip aldrig bli kända)
    Det där svarade jag ju på. Jag skrev att det inte alltid kommer fram,men att det alltid finns risker att det förr eller senare kan komma fram. På ett eller annat vis, som exempelvis det jag skrev i förgående inlägg. De otroheter som rimligen klarar sig undan bäst är engångshändelser.

Jag skrev att det är fifty-fifty när man gör riskbedömningen. Aldrig någonsin skrivit att det alltid kommer fram. I så fall blandar du ihop inlägg.
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:48:43 följande:
    Jag menar precis det jag skrev i inlägget,
    och allt det som jag har skrivit i tidigare inlägg.

För mig är det där övriga du skriver bara hittepå från din sida.

När jag liksom alla människor gör en riskbedömning så utgår man självfallet från sina egna tidigare erfarenheter och allt övrigt som man känner till.
    Jag är på inget sätt begränsad till enbart det som du påstår.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, 
    och det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Och jag anser det som fullkomligt självklart att många fler än jag VET detta.

Jag hoppas du klarar förstå att jag och många andra VET av erfarenhet. Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet.

Javisst du kanske befinner dig i klimakteriet och vet att du inte kan bli gravid. Har en fling med olika män i olika städer.  Kollar upp dig för könsjukdomar efter varje gång. Utelämnar inte ditt namn eller någon info till männen du är med så de inte kan bli intresserade. Alternativt så är det gifta män. 

I vilket fall, om jag ska göra en riskbedömning för hur stor risken är att jag får lungcancer eller KOL om jag börjar röka. Då utgår jag från att jag vet att risken finns, och inte hur många som aldrig får lungcancer och KOL. Jag utgår självklart från det kända. Även om man varit otrogen fler gånger och klarat sig, så gjorde man fortfarande valet utan erfarenhet första gången. 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 12:09:57 följande:

Jag hoppas du klarar förstå att jag och många andra VET av erfarenhet. Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet.

För mig är det där övriga du skriver bara hittepå från din sida och jag väljer därför avstå från att diskutera alla dessa fantasier.

Det är inga fantasier, utan de enda tänkbara anledningarna jag kan komma på för att man kan vara otrogen med noll chans till upptäckt.
    Det var inget jag behövde svar på, men det finns inte många andra sätt att kunna vara otrogen utan risk.
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-27 12:22:16 följande:
    För kvinnor är det rätt riskfritt. Älskaren kommer inte att skvallra till maken om han blir putt. Män fungerar inte så, och de ser inte heller på sina älskarinnor med äganderätt, eftersom dessa inte är frumaterial just för att de gått med på att vara älskarinnor. (Däremot kan de känna äganderätt till fruar och flickvänner såklart.)

Älskarinnor däremot, blir ofta krävande när otrohetsförhållandet börjar knaka i fogarna. De kan skvallra till frun för att hämnas. Eller för att hon (älskarinnan) vill mer (trots att premisserna var klara från början), och då hotar hon med att om inte mannen lämnar frun och flyttar ihop med henne (älskarinnan), så ska hon skvallra för frun. 

Jag håller med om att det du skriver. Det är mer sannolikt att en otrogen man får en besviken, förälskad älskarinna efter sig. Det har funnits en hel del trådar om det på FL. 

Jag tror det mycket har att göra med att män har lättare att separera sex från känslor. För mig som kvinna hade det varit svårare att vara otrogen eftersom jag lätt får känslor av sex. Men oftast är det så att jag troligtvis redan från början har någon form av känslor, för att ens vilja ha sex. Jag har och får inget utbyte av sex utan känslor.Jag skulle jag lätt kunna bli en av de förälskade älskarinnorna, och därför skulle jag aldrig utsätta mig för det. 

Bortsett från det faktum att jag kan bli gravid förstås. 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:53:41 följande:
    Jag uppfattar det som att du bekräftar att vi är överens och att vi tycker lika.

Du liksom jag tycker inte det är rätt och rimligt att påstå det som flera i tråden försöker påstå.

du anser det INTE rimligt som vissa i tråden gör, påstå att det alltid kommer fram förr eller senare 

Hoppas jag uppfattade dig rätt och att vi är överens.

(Det andra kan vi lämna helt eftersom vare sig jag eller någon annan har hävdat det du skriver här kommer de i princip aldrig bli kända)

Nej, alla otroheter blir inte upptäckta. Särskilt inte engångsligg.
    Det är däremot större risk med upprepade otroheter och förhållande-liknande otroheter. 

Men så länge de sistnämnda fortgår, återstår risken även för de oupptäckta otrohetena. 

It isn`t over until it is over.

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 14:17:27 följande:

Du får självfallet, tycka, tro, gissa och fantisera om precis vad du vill. Om du har ett behov av det så får du måla fan på väggen.

Men du behöver klara förstå, och acceptera, att jag och många andra VET av erfarenhet.

Det är inget vi bara tycker, det är inget vi tror eller gissar, inget vi hoppas, utan det är fakta att vi vet

Det är fullkomligt uppenbart och självklart att det förekommer otrohet som aldrig någonsin blir känd.
    Du må tycka att detta faktum är obekvämt för dig, du gillar det inte, jag förstår och accepterar att du skulle föredra att otrohet inte skulle förekomma, men det förekommer och kommer alltid förekomma otrohet som aldrig blir känd, oavsett hur obekvämt det är att erkänna och oavsett vad du tycker om den saken.

Oavsett vad du känner för behov av att fantisera om gällande risknivåer så är det sant att det i verkliga livet förekommer otrohet som förblir okänd, alltså där risken uppenbarligen var obefintlig.
    Denna sanning och detta faktum går inte att motsäga.

Oavsett vad du vill tro eller vad du vill fantisera om så gäller att 
    jag och många andra VET av erfarenhet.

Jag har redan sagt många gånger att jag inte påstår att otrohet alltid blir upptäckt.  Så jag kan inte inbilla mig att det inte förekommer otroheter som förblir okända Jag vet redan att det förekommer. (behöver förhoppningsvis inte skriva det en gång till). Det verkar snarare som att det är du som vägrar tro att det motsatta kan hända, och att bland annat de faktorer jag skrev kan vara anledningar till det. . 

Det jag vänt mig emot är att du tvärsäkert kan förutspå det från första gången du är otrogen. Det är rätt vanligt bland otrogna att ha hybris och tro att hemska saker aldrig händer dem. 

Det är intressant att du skriver *många oss som VET att det inte kommer fram* Inte utan att jag undrar hur du kan veta så mycket om andras okända otroheter. Dessutom att det är många som är okända, och som förblir det. 

Anonym (XXX) skrev 2024-03-27 14:50:40 följande:
    Sant, men även detta att män delar upp kvinnor i frumaterial och icke-frumaterial. En kvinna som gått med på att vara älskarinna, är per definition inte fru-material. Så han blir inte så förtvivlad om hon gör slut - det hade ju inte kunnat bli något seriöst ändå. En älskarinna däremot, har redan sett för sig hur hon bor i mannens hus, med tre gemensamma barn (barnens namn är också bestämda). Frun och mannens tidigare barn befinner sig i denna fantasi i Korpilombolo...
    Ja, det ligger något i det du skriver. Det stämmer mycket med det jag sett och hört. 
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 17:54:44 följande:

Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt och därför kan jag tvärsäkert uttala mig om detta.

Jag har aldrig diskuterat specifikt första eller andra gången, eller något om antal gånger som handlingen sker.

Ok, då kan du spå i framtiden? Det kan inte jag.

Första gången är mest relevant eftersom det är då den otrogna gör sin riskbedömning, med ingen erfarenhet att luta sig mot. Vara otrogen och acceptera risken det medför eller inte. Hur kan den otrogna vara så 100% säker i förväg , att det aldrig kommer fram?  

Jag tror personligen att de aldrig gör den riskbedömningen, utan gör som de själva vill utan en tanke på eventuella konsekvenser. De väljer att bara tänka på sig själva (egoism) trots risken att bli av med sin partner. Det finns säkert ett fåtal fall där otrogna ångrar sig innan de gått över gränsen. 

Att dessutom veta faktabaserat att det kommer förbli okänt ,måste innebära att man har en förmåga att se in i framtiden. 

Anonym (Vilken fantasivärld) skrev 2024-03-28 13:20:28 följande:
    Alltså det är helt hysteriskt roligt "veta faktabaserat". Om den där faktabaserade människan hade tänkt till så hade han vetat att det finns MASSOR med otrohetsaffärer där den otrogna kallt räknade med att INTE bli påkommen men blev det... 
    En otrohet är hemlig tills den inte är det längre och om den förblir hemlig eller inte det vet INGEN förrän efteråt. 
    Ja precis, exakt mina tankar också.

Jag förstår inte hur man kan veta något 100% i förväg innan det finns säkra fakta, och det gör det egentligen inte förrän de är döda? Först då kan man veta helt säkert.

Åtminstone förhåller det sig så i min värld..
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-02 10:47:08 följande:
    Jag VET rent faktabaserat att det förekommer att det förblir okänt

För mig är det fullkomligt självklart att det förekommer massor av handlingar, bl a otrohet, som för alltid förblir okända.

Jag VET att sådant förekommer.

Det förekommer t ex att båda inblandade parter har levt hela sina liv och sedan gått bort av ålder men att någon av alla deras handlingar under livets gång fortfarande är okänd.
    Även en handling som t ex otrohet kan ha förekommit men har förblivit okänd för alltid.
    Det är självklart att sådant förekommer.

Den som har ett behov av att försöka ljuga för sig själv och inbilla sig att sådant inte förekommer den måste ha något mycket märkligt behov av att förneka den helt uppenbara sanningen och därmed ha ett behov av att leva i sin egen lögn.

Hur kan någon ens vilja försöka inbilla sig att vissa handlingar som begås, att det inte skulle kunna förekomma att de kan förbli okända???

Men hur många gånger måste jag säga om och om igen att jag inte påstår att det inte finns otrohet som förblir okänt? 

Det jag försökt säga om och om igen, är att du inte i förväg kan veta om den kommer förbli det eller inte. DÅ när du gör valet att vara otrogen, kan du omöjligt veta om det förblir okänt eller inte. Det enda den otrogna kan göra är att minimera risken.

Att det finns otroheter som förblir okända har jag aldrig förnekat. Men de otrogna personerna gjorde sitt val att ta risken, det var tydligen värt att riskera upptäckt och eventuella konsekvenser.

Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 13:27:05 följande:
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  

Det blir sidodiskussioner i alla andra trådar på familjeliv. Varför ska trådar om otrohet få utgöra ett undantag, och bli särbehandlat?

Är det inte lite befängt att göra en tråd om otrohet i samma benämning som positivt, och sen tro att det inte väcker reaktioner? . Det väcker reaktioner precis som trådar när någon är förtvivlad, för att de är gravida med oönskat kön.

Om man bara vill ha positiva ryggdunkanden i öppna diskussionstrådar, är det väl bättre att skapa en klubb för inbördes beundran? 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-02 10:47:08 följande:
    Den som har ett behov av att försöka ljuga för sig själv och inbilla sig att sådant inte förekommer den måste ha något mycket märkligt behov av att förneka den helt uppenbara sanningen och därmed ha ett behov av att leva i sin egen lögn.

Hur kan någon ens vilja försöka inbilla sig att vissa handlingar som begås, att det inte skulle kunna förekomma att de kan förbli okända???

Detta var vad DU skrev till mig! Antydningar om att jag inbillar mig att vissa handlingar som begås inte kan förbli okända.  Om du menade detta rent generellt, varför citerade du då mitt inlägg?

Jag svarade att jag aldrig påstått att det inte finns otroheter som förblir oupptäckta. (Men vad har det för betydelse om det existerar eller inte?) Den som ger sig in på att vara otrogen, måste ändå göra valet att ta risken för upptäckt.

Jag har alltså inte ljugit för mig själv att det inte förekommer otroheter som förblir okända. Jag har alltså inte behov av att leva i en lögn.
    Det å andra sidan verkar du tycka att andra människor ska göra?

Vidare så verkar du blanda ihop mig med någon/några andra, och jag är inte den enda du gör så med. Är det så konstigt för dig att fler personer kanske tycker det är fel med otrohet, att du anklagar alla för att vara samma person?  
    Kanske sanningen här är att ?genom sig själv känner man andra??

Invektiv som lågbegåvad och härskartekniker, är endast något folk använder sig av när de inte har några bättre argument. Men det vet du nog redan?

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-04-03 16:13:30 följande:
    Det är mycket tydligt att det spelar ingen roll hur mycket jag förklarar fakta för dig så klarar du inte att läsa och förstå det jag skriver.

Ditt inlägg saknar all relevans till det jag skrev och jag klarar inte förstå varför du citerar mitt inlägg och sedan upprepat kommer med dina egna fantasier och hittepå som på inget sätt är relevanta.
    Möjligen tycker du att de är relevanta i relation till dina fantasier och detta då på grund av att du inte klarar läsa orden mitt inlägg och förstå innebörden?
    Det är väl i så fall inte första gången du har svårt att förstå vissa ord och deras innebörd?

Det är meningslöst för mig att försöka förklara samma sak för dig igen och igen. Därför avstår jag från att svara på det du skriver i ditt inlägg och avstår från att ännu en gång försöka förklara samma innebörd för dig igen. Det har jag redan gjort, och fullt  tillräckligt.

Det mest anmärkningsvärda är att du gång på gång i dina fantasier inbillar dig saker och därmed påstår att jag skulle ha sagt något om i fall jag gillar eller ogillar otrohet.
    Inte en enda gång i den här tråden har jag uttryckt någon enda uppfattning gällande den saken,
    eftersom det i så fall skulle vara totalt off topic!

Min bedömning är att det är mycket liten risk för att vare sig jag eller någon annan i tråden skulle blanda ihop dig med någon annan.
    Den risken bedömer jag som minimal eftersom dina inlägg och din stil är enkla  att tyda och trots att du ibland försöker variera dig så tror jag att risken för sammanblandning är minimal. 
    Fråga: Men om du skulle vara en av dem som gillar att använda olika nick och flera inlogg så kanske det finns risk att du ibland glömmer under vilket av alla nick du i så fall har gjort ett inlägg? Kan det finnas en sådan risk, för dig eller för någon annan, om man väljer att använda flera inlogg och flera olika nick?

Visst, om du tror det kan du gärna anmäla mitt inlägg till moderatorerna, som då tsannolikt ser att mitt ISP inte ens är i samma land som övriga. Varsågod och återkom gärna sen.

Väldigt fult att falskt anklaga människor utifrån sina egna fantasier.
    Du började första inlägget med en svada av påståenden att jag ljög, innan jag hade skickat mer än 1-2 inlägg. Fast du om någon borde inte bli förbannad om det vore så att jag ljög. Du anser ju att det är fullkomligt mänskligt och något som vi alla gör hela tiden?

Så hädanefter tar jag det är,för vad du själv påstått, och antar att du ljuger flera gånger under en feminutersperiod.  Om det är något jag lärt mig så är det att inte lita på lögnare, och att det är en dålig idé att diskutera med sådana. Vilket resulterar i falska påhopp, och lögner. .

Borde inte vara förvånad, för såna är de som är otrogna.

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden