Anonym (Nyfiken spänning) skrev 2025-05-10 00:14:19 följande:
Läser tråden och blir faktiskt lite avis på er som har lyckats. Många har den moraliska aspekten av att otrohet är fel, och i grunden har jag också det, men när man har levt i ett förhållande i 15 år, med barn, idrotter och allt som hör ihop med villalivet. När ens partner, som TS skriver, har bortförklaringar, närheten och beröringarna avtar, man blir vårdnadshavare snarare än partners men älskar varandra djupt, ja vad gör man då? Många omgångar med samtal osv, men inget förändras. Man har olika sexdeift och man vill inte gå isär, men man vill ha den där passionen man inte kan få av sin partner, ja vad gör man då? När den ena kan tänka sig ett öppet förhållande men inte den andra, när den ena är beredd att bjuda in en tredje person men inte den andra, när man uppmanar sin partner till att flörta med andra men den vägrar, ja vad gör man då?
Jag är väldigt högutbildad, ser hyfsat bra ut, tränar, har ett aktat jobb, engagerad i barnens idrotter och en omtänksam person. Men man får inte riktigt gehör där hemma. Ja då börjar man flörta, man börjar försöka, men lyckas inte hela vägen. Många arbetsresor där man fantiserar om att man träffar någon likasinnad och bara tar ut sina fantasier helt och hållet på ett hotellrum eller en snabb flykt från jobbet till en avskild plats för en liten stund. Hur förverkligar man detta? Var hittar man likasinnade? Det är svårt på jobbet, och uppenbart går det inte via dejtingsidor av olika skäl. Hur har ni gjort?
vill inte ha svar om hur omoraliskt det är och råd på hur jag ska jobba på mitt förhållande. Tack!
Noterar hur välformulerat du skriver. Vi har samma bakgrund. (akademisk/ chefsposition) Det är då inte lätt att hitta ngn som är på samma mentala, livsstil och även "fysiska nivå". Man får försiktigt känna sig för. Ingen på samma arbete, inte i samma nätverk, inte i samma stadsdel & givetvis inte i familjens bekantskapskrets etc. Du träffar förmodligen ngn när du är ute och reser alt kanske på ngn konferens. Det är dock mkt viktigt att vara tydlig beträffande spelreglerna innan the magic happens.
Men det är spot on exakt hur du beskriver livet när man till slut "bor ihop" och man är sammansvetsad av olika skäl inte minst de ekonomiska konsekvenserna. Livet är inte lätt ibland. Men du har bara ett liv att leva.