Inlägg från: Anonym (Vilken fantasivärld) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilken fantasivärld)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-27 11:07:22 följande:

Du har fel.

Självfallet kan man ha sex, på hemma och borta, utan att det riskerar att avslöjas och leder till svåra följder.

Återigen visar du att du klarar endast att ta till dig just de handlingar som blir avslöjade, men du väljer glömma alla dessa som aldrig någonsin blir kända.

Du hänvisar till många berättelser om de fall som blivit avslöjade.
    Men du verkar inte klara förstå att det givetvis inte kan existera några berättelser om alla de som förblir okända.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, 
    och det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.

Och jag anser det som fullkomligt självklart att många fler än jag VET detta.

Om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

När du väljer att vara otrogen då väljer du att riskera ditt förhållande. Det är det enda du kan veta till 100%. Allt annat du tror är ren och skär fantasi. 
    nihka skrev 2024-03-28 12:14:44 följande:
    Det finns en orsak till att det finns så få positva trådar om otrohet och det är för att otrohet sårar och splittrar människor, vilket väldigt få tycker är positivt.

Den som har en överenskommelse om ett öppet förhållande är däremot inte otrogen, men det har inte du så du riskerar att såra din fru och splittra din familj.

Även om du inte berättar själv kan du aldrig vara säker på att det inte kommer fram och när den bomben släpps har du liten eller ingen kontroll över situationen. Och om även din fru är otrogen men du inte vill veta kan du inte garantera att det inte kommer fram eller att hon inte väljer att berätta för dig. Du har liten eller ingen kontroll över det också.
    Det är rätt imponerande att kunna säga att det "aldrig" kommer fram för det är som du säger - inget man har någon kontroll över. 
    De som å andra sidan har varit otrogna och blivit påkomna trodde ju att de var smarta och dolde sina spår och ALDRIG skulle bli avslöjade. De underskattade sin partner enormt. 

Jag personligen har inget över för otrogna svin - oavsett kön. 
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-28 13:11:37 följande:

Ok, då kan du spå i framtiden? Det kan inte jag.

Första gången är mest relevant eftersom det är då den otrogna gör sin riskbedömning, med ingen erfarenhet att luta sig mot. Vara otrogen och acceptera risken det medför eller inte. Hur kan den otrogna vara så 100% säker i förväg , att det aldrig kommer fram?  

Jag tror personligen att de aldrig gör den riskbedömningen, utan gör som de själva vill utan en tanke på eventuella konsekvenser. De väljer att bara tänka på sig själva (egoism) trots risken att bli av med sin partner. Det finns säkert ett fåtal fall där otrogna ångrar sig innan de gått över gränsen. 

Att dessutom veta faktabaserat att det kommer förbli okänt ,måste innebära att man har en förmåga att se in i framtiden. 

Alltså det är helt hysteriskt roligt "veta faktabaserat". Om den där faktabaserade människan hade tänkt till så hade han vetat att det finns MASSOR med otrohetsaffärer där den otrogna kallt räknade med att INTE bli påkommen men blev det... 
    En otrohet är hemlig tills den inte är det längre och om den förblir hemlig eller inte det vet INGEN förrän efteråt. 
    Anonym (John-Anders) skrev 2024-04-02 13:27:05 följande:
    TS skrev: 
    Berätta om era positiva upplevelser. Alla moralpikar undanbedes.

Det hade varit roligare att få läsa svar på TS efterlysning, än inlägg efter inlägg som handlar om hur omoraliskt och destruktivt otro är.  
    Kan det bero på att fler drabbas negativt än positivt?

Alltså du/ni som skriver att otrohet bara blir sårande om det kommer fram. Kan ni inte återkomma den dagen ni har blivit påkomna? 
    Du/ni skriver envist att man aldrig blir påkommen men ni verkar inte ha koll på att många blir påkomna. Den dagen tar jag fram popcornskålen och njuter av skadeglädjen

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden