Inlägg från: Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (Lisa) skrev 2024-03-21 09:15:20 följande:

Herregud alltså vilket resonemang! Du måste ju inneha någon slags empatistörning. Otrohet brukar komma ut på ett eller annat sätt. Du tror att du är så himla lycklig i din lilla otrohetsbubbla. En kompis jag hade förr, var otrogen mot sin man. Det kom ut. Gissa hur! Jo, hennes barn som gick i mellanstadiet, fick reda på det av andra barn på skolan. Du förstår säkert hur uppslitande det var för dem. Ett trauma blev det för både pappan och barnen. Det kan lika gärna hända dig. Med din inställning skulle det vara rätt åt dig men jävligt synd om resten i familjen.  Hon trodde inte heller att det skulle komma ut. Det är inte normalt att trivas som ögontjänare, att med vilje manipulera sin familj. Fråga istället om det är ok att du är otrogen och säg att det är helt ok om hon vill vara det också. Men just det?det törs du ju inte

Eller så vill han inte att frun ska vara otrogen. Det är inte lika kul att unna henne samma glädje. Varför inte unna henne en lite trevligare man också?

-egoistiskt-

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-21 18:13:47 följande:

Nu ger du återigen ett nytt exempel som faktiskt tydligt visar på "att bara tänka så långt näsan räcker".

Du har inget som helst belägg för ditt påstående att otroheter generellt brukar komma ut på ett eller annat sätt.
    Förstår du inte att de enda otroheter som du känner till är begränsat bara till de som kommer fram?
    Att otroheter brukar komma ut på ett eller annat sätt är bara något du inbillar dig själv, troligen för att du inte klarar av att tänka och hantera det faktum att många otroheter självfallet aldrig blir kända.
    Det är högst sannolikt att väldigt många aldrig blir kända, troligen de flesta.

Du har självfallet ingen som helst kunskap om alla de otroheter som aldrig kommer fram. Du har ingen aning om hur vanligt det är med otrohet och du har ingen aning om hur stor andel det är som för alltid förblir okända.

Om du tänker efter bara en liten sekund, och om du försöker vara öppen i sinnet så du kan tänka lite längre än näsan räcker, så bör du klara att förstå denna fundamentala skillnad.

Om min partner skulle vara otrogen så vill jag inte veta.

Jag förstår och jag respekterar om du har en annan åsikt i ditt eget fall.
    Men du SKALL och du är SKYLDIG respektera att jag har rätt att ha en annan åsikt än du.
    Om du inte ens har förmåga förstå och respektera detta så borde du stänga av dig själv från detta forum. Och eftersom flera här har noterat det uppenbara att du verkar ha fler än ett nick (?) så bör du självfallet stänga av alla dina nicks.

Har du statistik på att de flesta otroheter förblir okända eller är det bara en gissning?  

Din attack mot att personen har fler nicks har jag inte läst någon annan skriva om än du. Om det är vad du tror, borde du inte ta det med moderatorerna och inte i forumet?
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 11:22:24 följande:
    Nej, som vanligt helt fel av dig.
    I inlägget har jag INTE beskrivit MIN INSTÄLLNING.

Utan jag har beskrivit verkligheten och sanningen.

Detta utan att jag har låst fast mig vid ett enda perspektiv, så som vissa andra ständigt gör.

Om något är sakligt fel i min beskrivning av verkligheten och sanningen i detta inlägget, om du sakligt kan visa att jag har fel, så lovar jag att rätta mig själv.
    Kan du lämna motsvarande löfte?

F ö har du en rent bedrövlig inställning till dina medmänniskor och till andra medlemmar på forumet.
    Du borde i stället börjar respektera andra medlemmar och andra människor och du borde i stället ägna dig åt att sakligt resonera om verkligheten och sanningen i stället för att upprepa dina lögner, dina ständiga otrevligheter och okvädningar riktade till andra medlemmar och till dina medmänniskor.

Sluta vara så bedrövlig och börja i stället ägna dina inlägg till det som det står i trådstarten,
    och gör det på ett sakligt och schysst sätt mot andra medlemmar.
    Du är förstås föredömet för att vara trevlig mot andra?
    Vidare har du inte heller visat någon statistik för att de flesta otroheter inte kommer fram. Det verkar vara dina anekdotiska teorier. Ändå godtar du inte andras teorier utan evidens.
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 12:18:57 följande:

Och så väljer du medvetet att avslöja dig själv med att ljuga, igen...

Jag har aldrig sagt att jag skulle ha någon statistik eller några fakta gällande något som är okänt. 
    För mig är detta en självklarhet.

Det du hänvisar till var mitt helt korrekta svar när någon påstod att otroheter generellt blir avslöjade.
    Ett påstående som givetvis kan betraktas som en anekdotisk teori som saknar evidens, så som du gillar att uttrycka saken.
    Eller vill du försöka dig på att visa motsatsen? 

Hur tänker du när du kommer upp med sådana rent av infantila påståenden när dina lögner gång på gång avslöjas så tydligt?
    Gillar du att förnedra dig själv offentligt?

Om jag kan anses använda ett så otrevligt språk och ett bemötande mot andra på samma sätt som du gör, om jag dömer och fördömer mina medmänniskor och andra medlemmar på detta forum lika som du och om jag är lika otrevlig som du, det får andra avgöra.

Ljuga igen? I vilket inlägg har jag ljugit? 
    Du kanske bör kolla upp vem du svarar till innan du drar slutsatser? Jag har skrivit c.a. 3-4 inlägg här.

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-22 12:18:57 följande:

Och så väljer du medvetet att avslöja dig själv med att ljuga, igen...

Jag har aldrig sagt att jag skulle ha någon statistik eller några fakta gällande något som är okänt. 
    För mig är detta en självklarhet.

Det du hänvisar till var mitt helt korrekta svar när någon påstod att otroheter generellt blir avslöjade.
    Ett påstående som givetvis kan betraktas som en anekdotisk teori som saknar evidens, så som du gillar att uttrycka saken.
    Eller vill du försöka dig på att visa motsatsen? 

Hur tänker du när du kommer upp med sådana rent av infantila påståenden när dina lögner gång på gång avslöjas så tydligt?
    Gillar du att förnedra dig själv offentligt?

Om jag kan anses använda ett så otrevligt språk och ett bemötande mot andra på samma sätt som du gör, om jag dömer och fördömer mina medmänniskor och andra medlemmar på detta forum lika som du och om jag är lika otrevlig som du, det får andra avgöra.

Innan du häver ur dig en massa saker, kan du gärna hänvisa till vilket inlägg jag använt ett otrevligt språk?
    Anonym (Otrogna vill inte bli bedragna) skrev 2024-03-22 12:37:26 följande:
    Innan du häver ur dig en massa saker, kan du gärna hänvisa till vilket inlägg jag använt ett otrevligt språk?
    edit: tips använd visa endast innan du svarar på inlägg.
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-25 12:10:40 följande:
    Rent generellt gäller att man kan inte vara 100% säker på någonting, vare sig trohet eller något annat. Oavsett vilka löften, traditioner, kulturer eller religiösa lagar som anses gälla.

Man måste också klara inse och acceptera sanningen att man kan vara 100% säker på att alla de otroheter som inte har kommit fram, de är okända.

Men i allt i övrigt har du självfallet rätt tycka det du skriver.
    Och inget av det jag skrivit motsäger detta.

Visst kan man vara 100% säker på att alla de otroheter som inte kommit fram är okända 🤣. Men icke att 100% av otroheterna är och förblir okända. 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-25 20:26:11 följande:
    Det kan väl ändå inte finnas någon enda levande människa som skulle ha påstått något sådant?

Det skulle ju vara nästan lika korkat som om några i tråden skulle försöka hävda att alla otroheter skulle bli kända "förr eller senare"!
    Ungefär som du som med bestämdhet hävdar att det med största sannolikhet är så att de flesta otroheter förblir okända?

Hursom är det onödigt att tvista om den saken. Om det är fifty-fifty är man ändå beredd att satsa sitt förhållande, till förmån att få vara med en annan person. Det är tydligen värt risken att riskera bli av med sin partner!
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 15:10:21 följande:
    Du inbillar dig saker.

Jag har ingenstans med stor bestämdhet hävdat det som du försöker ljuga om.

Kan du själv göra en bedömning gällande vilket som är mest rimligt:
    - att "alla otroheter kommer fram förr eller senare"
    eller
    - att "otrohet sannolikt är relativt vanligt och med största sannolikhet är det många som aldrig blir kända"
    Vilket av dessa påståenden bedömer du vara mest rimligt?

Eftersom det med största sannolikhet förekommer många otroheter som aldrig blir kända så är det fullt möjligt att många sådana handlingar sker utan risktagande, eller med ett så extremt litet risktagande så att det med sannolikhet gränsande till visshet aldrig kommer att bli känt.

Men alla dessa handlingar, de som aldrig blir kända, kan vi inte veta något om.
    Du väljer uppenbarligen att utgå från de otroheter som blir kända.
    Utifrån detta bedömer du risken.

Men om du tänker efter lite så är det uppenbart även för dig att alla de otroheter som förblir okända, dessa vet du inget om och du har därför ingen möjlighet bedöma om risken är stor eller om den i många fall är i princip obefintlig.

Om man vill, om man är åtminstone normalbegåvad, så kan man själv ha full kontroll över de eventuella riskerna och man kan själv bestämma att uppträda och att hantera saken på sådant sätt så att man inte tar någon risk.

Du måste klara ta till dig och erkänna att många otroheter som blir avslöjade blir kända pga att de inblandade är klantiga eller uppträder obegåvat. Om du känner till några sådana som blivit avslöjade så vet du att exemplen på klantighet och tillfälligheter är många.
    Det tyder på att många vill bli avslöjade, medvetet eller omedvetet, eller att de helt enkelt inte tycker att det spelar någon roll alls, eller inte spelar någon stor roll, om de skulle bli avslöjade.

Men om den som begår en sådan handling gör det med omsorg, med användande av åtminstone normal begåvning, som är noggrann och inte slarvar med detaljer, som verkligen är fokuserad på att inte ta några risker, så är det i princip omöjligt att bli avslöjad genom sådant slarv eller sådana tillfälligheter som ligger bakom de allra flesta fall (samtliga?) där otrohet blir avslöjad.

Jag vet med 100% säkerhet att sådana handlingar inte alls behöver löpa någon risk att avslöjas, det behöver inte alls innebära att man är beredd satsa sitt förhållande.
    Och jag anser det som fullkomligt självklart att många fler än jag VET detta.

Sedan får du självfallet försöka inbilla dig själv något helt annat, om du har behov av att medvetet ljuga för dig själv?

Nu är det som så att ha sex är aldrig någonsin riskfritt, vare sig det sker på hemmaplan eller bortaplan.

Det finns många berättelser på FL om älskarinnor som vill berätta för frun, eller exempel på hemmaplan med kvinnor som blir gravida trots skydd och mannen inte vill ha barn. Sex är ej heller riskfritt från sjukdomar. Hur menar du att man i förväg kan vara så säker på, att sådana saker inte kommer hända ? 

Med det i åtanke är trots allt otrogna villiga att ta den risken, och är villiga att riskera den befintliga partnern. Då kan man undra vad som är viktigast för den otrogna, att ha sex med en annan eller att ha kvar sin partner. 

Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-26 15:10:21 följande:
    Kan du själv göra en bedömning gällande vilket som är mest rimligt:
    - att "alla otroheter kommer fram förr eller senare"
    eller
    - att "otrohet sannolikt är relativt vanligt och med största sannolikhet är det många som aldrig blir kända"
    Vilket av dessa påståenden bedömer du vara mest rimligt?
    Jag svarar grått. Din fråga är helt orimlig.
    Antingen kommer det alltid fram. Eller så kommer de i princip aldrig bli kända.

Min värld är inte så svart-vit att jag kan utgå från något av de alternativen i förhand. Det ligger förmodligen någonstans i mitten av dina extrema motpoler ovan. Det enda rimliga är att se till det enda man med säkerhet vet om, dvs att det finns en risk och om man är villig att ta den.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden