Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-01 15:59:24 följande:
Du utgår bara från dig själv, från din egen olycka, och drar därför fel slutsatser. Om du ska diskutera sådana här saker i tråden, och att du därmed inte respekterar TS och ämnet, så behöver du åtminstone försöka öppna ditt sinne och förstå att det finns en större värld, det finns alltid fler sätt att se på saken, än bara din egen lilla begränsade värld.
Jag är inte alls så säker på att min partner inte vill att jag ska vara med någon annan.
Det enda jag är helt och absolut säker på är att min partner inte vill veta något om det.
Om den fick reda på det så skulle det medföra stora och allvarliga problem på många plan. Jag vet med absolut säkerhet att min partner inte vill utsättas för sådana problem.
Det är den största, viktigaste och mest självklara orsaken till att jag inte tar upp frågan med min partner.
Jag är absolut säker på att vetskapen och att det blev offentligt skulle vara ett mycket mycket större och allvarligare problem för min partner än just den saken att jag har en sexuell upplevelse utanför äktenskapet.
Jag förstår skillnaden mellan dessa två saker.
Jag känner min partner mycket väl och jag respekterar att den absolut inte skulle vilja veta något. Alltså är det ett självklart och medvetet val av mig att jag inte utsätter min partner för vetskapen och därmed att jag inte diskuterar saken eller frågar min partner om detta.
Du tror en massa om din partner. Men du vågar inte ta reda på sanningen därför vågar du inte fråga. Så du inbillar dig att hen tycker det du vill hen ska tycka.
Du kan ju inte ens vara ärlig mot dig själv, du kommer med en massa nonsens-argument om hur du tror din partner ska reagera, än mindre mot din partner. För du vet ju innerst inne att det du gör inte skulle uppskattas.
Hade allt du skriver om din partner varit sant hade du kunnat berätta. Men du vågar inte. Fundera på varför. Eller skit i det, du är inte intresserad av hur detta påverkar din partner. Du bara rapar upp en massa ursäkter.