Inlägg från: Gunpoint |Visa alla inlägg
  • Gunpoint

Snart 8 år men inga riktiga kompisar.

Förutom språkkunskaperna så är detta som att läsa sin egen text som jag precis tänkte skriva.

Vår son är också 8år gammal och blir 9 om drygt en månad. Har haft lite svårigheter med det sociala men inte nu längre. Dock så föredrar han att alltid söka sig till personer han själv känner en trygghet till. Han började också ett tag att bli hårt utsatt för mobbning och trakasserier där andra barn kallade honom för "äcklig" och höll för näsan när de gick förbi honom. Skolan tog tag i det ganska snabbt och en av lösningarna för att göra det lättare med vänner var att byta klass. Men den lösningen har inte varit nämnvärt bättre. De stökiga i hans gamla klass har han kommit ifrån men han har fortfarande ingen direkt bästis och de han brukar umgås med har skapat en uteslutningsdag dom kallar för "självdag". Dessa tjejer vill vara i fred och är det "självdag" vilket infaller varje fredag, då får inte min son vara med dom på hela dagen.

Tycker det är enormt svårt och jag har själv ingen lösning på hur man kommer runt det. Skolan verkar ha för mycket att göra med annat samtidigt som att min son själv heller inte vill initiera och bygga nya relationer. Hade det inte varit att han älskar tv-spel så hade han inte haft nämnvärt till socialt liv.

Hoppas ni hittar en lösning. Om inte annat så hade vi kunnat para ihop våra barn hehe.

Svar på tråden Snart 8 år men inga riktiga kompisar.