Anonym (Gno) skrev 2024-03-23 23:24:12 följande:
Vilket uppenbart skitsnack från dig. Nej, jag lever inte i någon lögn då jag till skillnad från dig är ärlig och uppriktig mot folk, inte minst mot de som står mig allra närmast, av ren respekt.
Det där tramset om att "alla lever i en lögn" är något du intalar dig själv för att släta över ditt eget bedrägliga beteende och din svekfullhet mot din egen partner.
Fruktansvärt lågt att lura någon på det sättet och framställa sig som oskyldig och ren när man inte är det minsta ren, varken i kropp eller samvete.
Människor som du är anledningen till att jag ännu tvekar till att ha en partner. Att bedra någon och sedan tvinga den personen att leva i en livslögn är något av det allra värsta man kan göra mot någon man påstår sig älska. Vidrigt!!
Du tycker att det jag skrev är skitsnack.
Men jag anser att det jag skrev var ett mycket klart och tydligt svar på det inlägget som jag citerade.
Jag läser en gång till det jag skrev och ser inte att jag vill ändra på en enda detalj.
VAD är det i så fall, och på VILKET sätt, upplever du det som skitsnack?
Jag tycker inte alls att det du skriver i ditt inlägg ger svar på dessa enkla och tydliga frågor.
Jag hävdar lika som tidigare att det är fakta och sanning att:
Alla människor ljuger.
Du ljuger också.
Alla lever i en lögn. Du också.
Och du låter redan din partner leva i en lögn, om du har en partner.
Det är inget dramatiskt med att leva i en lögn, alla gör det redan.
Särskilt odramatiskt om man slipper veta något om det.
Livet och kärleken går vidare helt opåverkade och på precis samma sätt.