Inlägg från: Anonym (typ så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (typ så)

Ångrar min otrohet

Anonym (Je) skrev 2024-03-08 15:33:29 följande:

TS många skriver här att du bör berätta, men jag håller med dig. Säg inget. Lär dig av det istället och lär dig leva med det. Ångesten går över. Du är ingen notorisk skithög för att du har gjort ETT misstag. Alla gör misstag, särskilt när man är ung. Så är det. 

Och du propagerar för att förutom att TS svikit sin kille så ska hon dessutom frånta honom chansen att själv få välja och manipulera honom att vara kvar i relationen genom att undanhålla sanningen för honom. 

Du skriver att TS bara gjort ETT misstag och att hon inte är en skithög för det men råder henne att bli en skithög av episka proportioner som fegar och manipulerar sin partner att vara kvar i relationen år efter år.

Jag menar, visst TS kanske bara gjort ETT misstag, men att ljuga för sin partner i flera år är ju inte ETT misstag, det är ganska många misstag och väldigt kalkylerande och manipulativt.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-08 16:14:06 följande:
    Nej. Det blir bara mer problem av det. Man ska inte bita sig själv i svansen. Det är bäst att bara låta tiden gå, och då bleknar minnet. Om fem år kommer hon inte att ha några minnesbilder längre, eller vara säker på vad som hände. Eller om något hände alls.

Jag tror att vissa av er ger fel råd här av ren elakhet.
    Och jag tror att du låter dina egna skuldkänslor och panik över att bli påkommen med dina egna "äventyr" bita dig själv i svansen och rättfärdigar din egen brist på ärlighet genom att hävda respektera sin partner tillräckligt mycket för att ge personen chansen att själv välja är detsamma som "elakhet".

Skuldkänslor uppstår av en anledning, oftast för att man gjort något som strider mot den man trott eller tror sig vara. Att bara försöka förtränga dem är sällan en bra lösning, de kommer påverka en på ena eller andra sättet och oftast inte på ett positivt sätt.

Det må hända att du är totalt förtappad och bortom all räddning, men TS har fortfarande chansen att avgöra vilken slags person hon vill vara, en som gör ett misstag men kan sen stå för det och respekterar sin partner tillräckligt för att låta honom själv välja vad han vill göra av det, eller en feg och falsk person som förutom att hon bedragit sin partner dessutom förnekar honom möjligheten till egna val och manipulerar honom att vara kvar i relationen genom lögner och undanhållande.

Alla kan göra misstag, det behöver inte definiera en som person, det är snarare hur man sen hanterar sina misstag som säger mer om vilken slags person man är.
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Je) skrev 2024-03-08 17:41:34 följande:
    Hur man hanterar sina misstag kanske är olika beroende på vilken ålder man är i, och vilken relation man är i. Om det finns ett överhängande eventuellt hot om något sådant skulle komma fram. Vet du vilken relation TS har till sin partner? Eller är det så att sanningen ska fram till varje pris som helst. Särskilt om man är tjej ska man tänka både en och två gånger innan man gör något överilat. Du tycker uppenbarligen inte lika som många andra här, men det finns ingen orsak för dig att gå till personangrepp mot andra som skriver till TS. ?Det kan hända att du är förtappad och bortom all räddning?, till ?typ så?. Vad vet du om den saken? Det verkar som att du bara vill bråka för bråkandets skull. Trist. 
    Nope, jag vet inte vilken relation TS är i men argumentet att berätta sanningen skulle vara förenat med livsfara är ju en aning långsökt, visst finns det såna fall med men jag tror faktiskt att det INTE är den vanligaste anledningen till att man undanhåller sanningen... vad tror du?

Och om det skulle vara så att TS partner är livsfarlig så borde TS inte vara i en relation med honom öht och då finns ju ännu mindre anledning att ljuga för att kunna ha honom kvar som partner. I så fall borde TS avsluta relationen med en gång istället för att springa runt och ligga med andra män i smyg.

Personer som är notorisk otrogna och varit så under lång tid anser jag vara förtappade bortom all räddning. Förtappade för att de bevisligen har väldigt väldigt skeva moraliska värderingar, bortom all räddning eftersom det nog inte är så troligt att de kommer ändra sina vanor. Om du vill kalla det för "personligt angrepp" så får du väl göra det. Jag kallar det beskriva verkligheten.

Jag vet inte om du är ny här, men efter ett tag lär man känna vissa personers bakgrund efter vad de själva skrivit i diverse trådar. Och ja vissa av dem är faktiskt väldigt förtappade bortom all räddning.

Nej jag bråkar inte för bråkandets skull, jag utgår efter vad personerna själva skrivit i diverse trådar... det är kanske något du borde ha i beräkningen innan du börjar gnälla om "bråkande", vem vet, det kanske bara är du som har dålig koll?
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-11 08:53:10 följande:

Du har självfallet rätt att tycka det som du tycker.  
    Men det saknar ju helt och hållet samband och sammanhang med det du citerar, det som jag skriver.
    Den som förstår och har kunskap om filosofi skulle nog inte finna något filosofiskt i det jag skriver.

Du glömde det viktigaste nämligen att svara på det jag skrev, trots att du citerade detta:
    "Har du ens reflekterat över den grundläggande skillnaden mellan att det blir känt och att det för alltid förblir okänt?
    Vad är din reflektion på dessa två fundamentalt olika förutsättningar?"

Det är snarare du som hittat på en egen väldigt bisarr och skev filosofi och sen anklagar du andra för att "ha dålig kunskap" i din egen påhittade filosofi.

Det du gör är att du sätter dina egna väldigt skeva åsikter om ärlighet och manipulation som detsamma som "att ha kunskap" och att inte hålla med om dina bisarra åsikter detsamma som "inte ha kunskap" och det är ett väldigt falsk sätt att argumentera, dvs ditt sätt att argumentera är lika falskt som det du argumenterar för (lögner och manipulation), vilket iof kanske inte är så förvånande för man ska kanske inte förvänta sig att en person som argumenterar för svek, lögner och manipulation ska argumentera ärligt Drömmer

Så vad vi egentligen pratar är att ha olika åsikter kring ärlighet och manipulation INTE om "kunskapsnivåer" som du påstår. Och bara det faktum att du inte vågar sätta din "filosofi" på prov gentemot din partner säger ju klart och tydligt att du vet mycket väl att det inte är värt ett skit. 
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-11 20:15:54 följande:

Du svamlar återigen om saker som du uppenbarligen inte har någon aning om och du framställer dig själv som ännu mera pinsam.

Nu är det nog bäst för dig själv att du börjar studera två ord vad de betyder och vilken innebörd de har.
    "Manipulation"
    "Filosofi"

Av ren vänlighet, och med hänsyn till dina uppenbara svårigheter, hjälper jag dig återigen med en enkel och snabb start i dina studier (jag har tappat räkningen för vilken gång i ordningen jag är vänlig och försöker hjälpa dig...) 

NE:
    Ordet filosofi kommer från grekiskan och betyder ?kärlek till vishet?. Att filosofera handlar om att kritiskt granska och tänka över frågor som inte har några självklara svar 

filosofi är den vetenskap som studerar de grundläggande villkoren för tillvaron, mm

Så du borde typ så begripa att du inte ska använda ordet filosofi (och ordet manipulera) när du så uppenbart och mycket tydligt inte känner till vad ordet betyder, du använder ordet i fel sammanhang och på fel sätt, när du inte klarar greppa ordets innebörd. Du framställer dig själv typ så otroligt pinsam, typ så

Blanda inte ihop riktigt filosofi med ditt bisarra och sjukliga BS, det skit du kräker ur dig är inte filosofi, det är mer likt att klämma en finne.

När du ändå är inne på filosofi borde du kanske kolla lite på dess nära släkting etik, det vore nog väldigt nyttig läsning för dig.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-12 16:46:10 följande:
    Har du ens läst trådstarten?

Var finner du något i trådstarten och ämnet som skulle ha något samband med det du skriver om i alla dina förvirrade inlägg?

När någon medlem har en annan åsikt än du så kommer du alltid in på personangrepp, oftast på ett förvirrande och för dig själv pinsamt sätt. Hur kan du finna något sammanhang med trådstarten som får dig att diskutera en annan medlems eventuella diagnoser? Hur finner du något samband mellan TS frågeställning och min fru?

Det enda du sysslar med är att förstöra tråden och att framställa dig själv som förvirrad på ett för dig pinsamt sätt.
    Dina inlägg framstår som extremt förvirrade och det blir pinsamt när inte något enda av dina inlägg håller sig till ämnet.

Du verkar ständigt inbilla dig själv att trådstarten och ämnet gäller om TS anser att otrohet är bra eller dåligt. Var får du det ifrån?

Du verkar ständigt inbilla dig att jag har gett uttryck för att jag har åsikter om och att jag skulle ha skrivit om ifall jag tycker att otrohet är något bra eller dåligt.
    Detta har jag inte överhuvudtaget diskuterat eller givit uttryck för.
    Var får du det ifrån?

Du skriver om självinsikt.
    Men du visar ju gång på gång en total avsaknad av självinsikt.
    Visa din fru denna tråd så får vi se om du har rätt Drömmer
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-12 17:21:45 följande:
    Förklara detta så att jag och andra medlemmar kan förstå:
    Hur finner du något samband mellan TS frågeställning och min fru?
    Det tror jag nog att du vet mycket väl, precis som vi alla vet vad din fina "filosofi" bygger på Cool
  • Anonym (typ så)
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-03-12 17:25:00 följande:

För den medlemmen som uppträder med total förvirring och som framställer sig själv alltmera pinsam,
    och som uppenbarligen har något fel på sin utrustning, eller som bara har något allmänt fel, som gör att den inte klarar att se trådstarten, 
    här följer trådstarten bara för din skull:

Ångrar min otrohet

Jag har varit otrogen mot min parter. 

Någon som varit i liknade situation?

Jag har bestämt mig för att inte berätta för övrigt. Det hade sårat alldeles för mycket?

Ja du ser, det handlar om att TS inte vill berätta för sin partner om sin otrohet, precis som du inte vill berätta för din fru om din och ni skyller båda er feghet på att ni inte vill "såra er partner", dvs ni anser er båda veta bättre vad er partner vill eller inte vill veta om era äventyr och skiter fullkomligen i om personen vill eller inte vill vara kvar i en relation med er trotts det utan ser till att det blir så genom att undanhålla sanningen för personen.
Svar på tråden Ångrar min otrohet