• molly50

Ångrar min otrohet

Anonym (typ så) skrev 2024-04-02 12:11:41 följande:
    Fast oavsett om personen ångrar sig i efterhand så tyckte ju personen bevisligen ändå att varken du eller er relationen var värt så mycket eftersom hen bevisligen medvetet valde att sätta det på spel. Varför slösa bort sin tid på en person som värderar dig och er relation så lite?
    Som jag skrev så om personen verkligen visar ånger.
    Och om h*n kan dra ner på eller hålla sig borta från alkoholen så tycker jag att man kan få en till chans.
    I alla fall om det är en engångsgrej.
    Skulle det sen ändå hända igen så har h*n ju visat vad h*n går för och då behöver man inte ge några fler chanser.
  • molly50
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-02 16:35:21 följande:
    Ja, jag förstår det men det du pratar om är att förlåta en handling men min fråga handlar inte om handlingen i sig utan om varför man öht vill vara kvar i en relation med någon som bevisligen inte värderar dig eller er relation speciellt högt?

Jag menar oavsett det kan väl hända att personen ångrar handlingen i sig i efterhand men man kommer ju ändå inte ifrån att personen visste mycket väl vilka risker hen tog och valde medvetet att ta den risken? Det gör man väl inte med något man älskar och värderar högt? Det talar ju för att personen inte tycker att varken du eller er relation är speciellt viktig. Och då undrar jag varför slösa bort tid och energi på en så person?
    Jag tänker mest på om det varit alkohol inblandat.
    Där spriten går in går vettet ut,som man brukar säga.
    Så kan man då avhålla sig från alkohol eller åtminstone dra ner på drickandet ordentligt så kanske det inte händer igen.
    det kanske är saker man aldrig skulle göra i nyktert tillstånd.
    Jag försvarar det på intet sätt.
    Det är därför jag menar att man kan kräva att personen inte dricker så mycket (eller inte alls) igen för att se om h*n fortsätter att bete sig på samma sätt eller om h*n kan hålla fingrarna i styr.
    Man kan kräva att personen år transparent och är ärlig med allt.
    Om h*n är beredd att göra allt det så ser jag inte varför man inte skulle kunna ge personen en chans till.
    Misstag kan vi alla göra. Vi är inte mer än människor.
    Men skulle det hända igen så skulle jag dumpa direkt.
    För då har personen verkligen visat att h*n saknar respekt för mig.
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2024-04-03 01:23:55 följande:
    Vill egentligen gå i polemik med dig Molly för i grunden vet jag att du är emot otrohet.
    Men "Misstag"...Det funkar inte i otrohet. Skulle i.s.f vara det gamla skämtet. att man snubblade och råkade och då stod den där/eller låg den där...Och vips??
    Visst alkohol kan göra att gränsdragningar blir sämre men man har alltid haft en mängd tillfällen att dra gränsen.
    För att inte tala om respektlösheten som otrohet innebär.
    Nä ..Bort med det. Man behöver inte de bekymren i livet.
    Ja,jag är emot otrohet.
    Men jag kan också ge en person en till chans om det är en engångsgrej på fyllan.
    Och det vet du också.
    Men händer det igen så får h*n inte fler chanser.
    Långvarig eller notorisk otrohet är något helt annat.
    Där kan vi börja prata om verklig respektlöshet.
  • molly50
    Anonym (typ så) skrev 2024-04-03 10:29:01 följande:
    Nja, alkohol kan möjligen påverka omdömet men alla tappar ju inte vettet helt när de är fulla, alla är ju inte otrogna i fyllan så jag tror inte ett dugg på att en person som absolut inte vill vara otrogen bara råkar vara otrogen i fyllan, jag tror att det snarare handlar om att alkoholen mjukar upp spärrar men viljan fanns nog där redan innan.

Visst alla gör väl misstag men alla verkar ju inte göra samma slags misstag, alla är ju inte otrogna varken nyktra eller fulla så "alla gör misstag" känns ju som en ganska grov generalisering, otrohet är ju inte riktigt som vilket misstag som helst. Jag tycker att det man egentligen borde fråga sig är, hur kommer det sig att just min partner var det när andra låter bli?

Angående sakna respekt så saknade väl personen all respekt för dig redan när han var otrogen första gången?
    Ja,du har en poäng.4Men jag tror att när det händer så finns det redan problem i förhållandet.
    Inte en ursäkt,jag vet. Men kan vara en förklaring.
    Men oavsett så får sig ju förtroendet en ordentlig törn och han skulle få jobba hårt för att få det tillbaka och för att bevisa att det inte kommer att hända igen.
    Men det är svårt att veta hur man kommer att reagera när det väl händer.
    Jag tycker att Anonym (Usch) beskriver det på ett väldigt bra sätt vad jag menar.
  • molly50
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-04 11:20:06 följande:
    Du fattar ju inte, att forumet är till för att vi ska råda TS till vad som är bäst för HENNE. Inte vad som är bäst för någon annan person i historien.
    Tror du det skulle bli bättre för TS om sanningen t ex skulle komma fram från annat håll?
    För den risken finns.
    Och lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
  • molly50
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-04-04 15:23:34 följande:

Inser du inte själv att det med största sannolikhet din och andras typ av inlägg, helt off topic, som har gjort att TS slutat medverka i sin egen tråd?

Alla dessa inlägg som är helt off topic och som i stället syftat till att sparka på en medmänniska som redan ligger, alla dina och andras inlägg som inte alls har hjälpt denna medlemmen med ett enda svar på hennes frågeställningar.

Hur kan detta vara svårt att förstå?

Har du ens någon gång från början gjort något enda inlägg som respekterar TS?
    Det finns ju exempel på flera medlemmar som har gjort flera inlägg men som aldrig någon enda gång har respekterat ämnet och medlemmen som startade tråden.

De allmänna diskussionerna som du snackar om ska självfallet göras i de trådar där detta hör till ämnet, eller så bör du starta en egen tråd för detta, i stället för att kapa en annan medlems tråd. 

Varför finns det ingen mod som gör något åt att vissa medvetet kapar och förstör en annan medlems tråd?
    Är vissa medlemmar värda mer än andra?

FYI: 
    Varför gör du ditt eget personliga val att pissa på en annan medlem som ber forumet om hjälp???

Du anklagar andra för att gå OT i tråden,samtidigt som du själv svarar på alla dessa kommentarer.
    Är inte du lika OT då?

För övrigt så håller jag med om att moderatorerna borde gå igenom tråden och rensa alla OT-inlägg,om det nu är det som har skrämt bort TS.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-04-05 09:49:29 följande:
    Jag förstår nog inte riktigt?
    Men menar du att om jag låter bli att svara på ett off topic inlägg så förvandlas det inlägget plötsligt till On topic?

Jag har inget problem att utan omsvep erkänna att jag varit off topic i mina svar på vissa inlägg.
    Men jag kan utge ett löfte att inte vara off om den som skriver först håller sig on topic, för då blir mitt svar på inlägget självfallet on topic.
    Tror du att du kan få samma löfte från de andra medlemmarna?

Det är andra som försöker bortförklara och försvara att de på något sätt skulle ha gjort rätt när de har varit OT. Jag avstår från sådana pinsamma bortförklaringar.

Även du finner anledning skriva här och påpekar att mina svar varit fel (i o m detta väljer du själv gå off topic...) medan du har valt att inte skriva något till andra som varit helt off topic i sina inlägg.
    Jag förstår det så att ditt ensidiga val präglas av att du inte gillar det jag skriver, medan du gillar det de skriver som går helt off topic.
    Och därför tar du ställning och du väljer att ensidigt kritisera just mig.

Låt oss alla respektera TS, trådstarten och ämnet.
    I så fall lovar jag också att göra det.
    Jag tror att du vet vad jag menar.
    Du är den som anklagar andra för att gå OT.
    Och i så fall är ju du lika OT när du svarar på dessa meddelanden.
    Och det är inte något personligt emot dig eller dina åsikter så det kan du lägga ner direkt.
    Men eftersom det var just du som anklagade andra för att gå OT så var det dig jag svarade.
    Med det sagt så tänker i alla fall jag försöka hålla mig till ämnet i tråden i fortsättningen.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-04-05 09:56:04 följande:
    Precis som hon tjatar om att vissa inte svarar på frågor, men de som skriver inlägg hon gillar bryr hon sig inte om de inte svarat på någon fråga
    Jag svarade bara den jag såg anklaga andra för att gå OT. Så enkelt är det.
    För övrigt så ,om du läser mina meddelanden, så ser du att även jag har haft diskussioner med de personer du åsyftar.
    Och våra åsikter har inte alltid varit överensstämmande.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-04-05 12:27:40 följande:
    Så vilka personer åsyftar jag, du som tydligen vet?
    Ja,det kanske du kan förklara eftersom det var du som skrev att jag inte bryr mig om inlägg jag gillar?
    Jag antar bara att du syftar på de personer här i tråden som är emot otrohet.
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-04-05 13:14:04 följande:
    Så skrev jag inte alls du får nog läsa igen. Varför ska jag förklara nåt för dig när du redan bestämt vilka jag åsyftar? Svårt att ha en vettig diskussion med dig, som vanligt.
    Förklara då vad du menar med det du skrev i inlägg #314.
    Där du citerade en person som svarade mig.
    Om det inte var mig du syftade på så kanske du skulle förtydliga dig.

"Precis som hon tjatar om att vissa inte svarar på frågor, men de som skriver inlägg hon gillar bryr hon sig inte om de inte svarat på någon fråga"
  • molly50
    Anonym (J) skrev 2024-04-05 13:29:23 följande:
    Jag menar just det jag skrev, att du tjata om att folk ska svara på frågor, men bara vissa ska göra det, inte alla bryr du dig om de ignorerar frågor.
    Jag tycker bara att får man en fråga så kan man svara på den.
    Jag har inte läst alla kommentarer så jag vet inte om de andra har fått någon fråga.
    Men i så fall så borde givetvis även de svara på det.
    Så det handlar inte om att jag ignorerar vissa,som du verkar tro.
  • molly50
    Anonym (Jag vet, men ingen annan) skrev 2024-04-05 15:37:54 följande:
    Ja, jag får väl be dig om ursäkt då för att jag har svarat på andra medlemmars inlägg och därmed har jag gått off topic.

Hur var det nu du skrev..?
    "Med det sagt så tänker i alla fall jag försöka hålla mig till ämnet i tråden i fortsättningen"

Ibland är minnet kort...
    Ja,och det tänker jag göra från och med nu.
    Så detta blir mitt sista inlägg i den här diskussionen.
Svar på tråden Ångrar min otrohet