• Tilolo

Ångrar min otrohet

Anonym (Tänker bara...) skrev 2024-03-07 23:10:01 följande:

Tycker att du ska berätta för honom som det är och sen gör du slut med honom.

Rent moraliskt sett så har du då gjort rätt för dig och även tagit ansvar över ditt snedsteg genom att göra slut med honom.

Om ni ändå väljer att fortsätta erat förhållande efter att du har berättat så finns det risk för att han kan bli kontrollerande över dig (för han känner sig sviken och sårad). Och att du sen får göra saker som han inte vill göra för att,  -"du var den som var otrogen". Och erat förhållande blir sämre iallafall.
    Eller så är han en förlåtande person och ni lyckas med tiden få det bra med varandra igen.

Alternativt, att du inte berättar för honom och får leva med en "fruktansvärd ångest" och rädsla för att det ska nå fram till honom av någon annan. En längre tid. Och att du ändå mår dåligt (inte sann mot dig själv) fast din fasad visar att allting är bra.

Misstag gör vi alla så jag tänker iallafall inte döma dig. Vill bara ge dig olika perspektiv på situationen, att såra eller bli sårad. Du fattar sen de beslut som du kommer fram till och sen så lever du med dem på gott och på ont.

Vilket bra svar! 👏⭐🙂

Dåligt samvete äter upp en inifrån och i det långa loppet kan det skapa sjukdomar för att det tar så mycket energi av kropp och själ att försöka begrava skadan. Det blir ett onaturligt tillstånd att gå omkring med eftersom man hela tiden är i ett spänt tillstånd, även om man kan lyckas döva det med olika medel. Kroppen tar ingen hänsyn till det. Den vill bara kunna slappna av och få frid.

• Tilolo

Till dig TS:

Jag känner verkligen med dig i det här, även om jag inte har varit i samma situation. 😰

Otäckt med minnesluckorna och att du egentligen inte kände någon dragning till honom.

Det låter som att han kan ha utnyttjat ditt onyktra tillstånd där du var så frånkopplad dig själv att du inte kunde säga nej.
    Som ett typ av övergrepp.

Vill verkligen inte skriva detta för att få dig att må sämre 
    🙏🙏, utan bara få klarhet i hur medveten du var eftersom du skriver att det inte var planerat.

Tycker i så fall att du bör berätta, eftersom jag tror att detta kommer att gnaga sönder dig totalt. Det här är någonting du bör få bearbetat med hjälp av en professionell person och att du sen, med hjälp av denna person, kan berätta för din pojkvän. 

• Tilolo
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-08 16:14:06 följande:
    Nej. Det blir bara mer problem av det. Man ska inte bita sig själv i svansen. Det är bäst att bara låta tiden gå, och då bleknar minnet. Om fem år kommer hon inte att ha några minnesbilder längre, eller vara säker på vad som hände. Eller om något hände alls.

Jag tror att vissa av er ger fel råd här av ren elakhet.
    Det TS berättar i sitt inlägg tycker jag låter som ett övergrepp och då tycker jag det verkligen behöver komma fram om hon ska kunna känna någon form av självaktning. Än att det istället råkar komma fram ryktesvägen. 

Du får gärna anse att min kommentar var av ren elakhet, men jag tänker på TS hälsa i första hand. 🙏 
  • Tilolo
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-08 18:30:10 följande:
    Fast även om det skulle ha varit ett övergrepp, så skulle TS inte tjäna något på att berätta det. För det första kanske hennes kille inte tror henne.

För det andra blir det i så fall en jobbig utredning, där alla detaljer som hon berättar, samt bakrundsutredning kommer att hamna i en FUP som blir offentlig handling för alla. Likaså blir en eventuell dom (som kan vara till hennes nackdel) offentlig läsning för alltid. Inklusive allt som den andra sidans advokat kommer att yttra för att så tvivel - försök att få TS att framstå som icke-trovärdig, missbrukande, utlevande, lösaktig o.s.v..

Alla som söker på Lexbase kommer att hitta detta, och kunna köpa domen och läsa och tänka "det där kanske är sant, hon kanske är en missbrukande hora?" Det kommer i så fall begränsa hennes möjligheter inom en massa områden.

Varför skulle man utsätta sig för det?
    Jag tror TS själv får avgöra vad som känns bäst för henne. 🙂
Svar på tråden Ångrar min otrohet