Inlägg från: Anonym (Buhu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Buhu)

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Anonym (Steff) skrev 2024-03-01 07:24:27 följande:

Jag hoppas att du inte brukar bli slagen eller lever med hot om våld. Det förtjänar ingen. Är det någon i din närhet som slår dig så är det en dålig människa som du bör lämna  

Jag tror också att mer har hänt. Jag tror inte att det bara är jackan som TS stör sig på gällande städning. Hon har säkert tjafsat och tjatat och mannen har tjafsat och skällt tillbaka antagligen. 
    Varför tror du TS har gjort något så grovt att hon förtjänar en örfil. Jag tror inte hon lagt ut nakenbilder på sambon på nätet eller liknande. 

Vad fantiserar du ihop att hon ska ha gjort som kränkt mannen så hårt att det är försvarbart att han tappar det så han slår? 

Vill också lägga till att jag inte försvarar mannen. Båda agerade fel.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Stry) skrev 2024-03-01 07:56:38 följande:

Man får aldrig slå, och det är aldrig ursäktat att slå. En person som slagit en gång, kommer att göra det igen. Ta kontakt med en kvinnojour, eller kurator som du planerat. Jag tänker att det är skäl att lämna en relation, i synnerhet om han inte tar sitt agerande (100% oaktat ditt! Du gick INTE över gränsen och använde våld mot honom!) på stort alvar och söker behandling.

Så det är helt inom gränsen att flippa ur och slänga ut kläder på gården? Intressanta relationer vissa har. 
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-03-01 08:02:12 följande:

Ja när du skriver om att örfilen kan ha varit en reflex så får det mig att tro att våld hör till din vardag. För de flesta människor i Sverige är det en stor sak att slå någon när man lämnat barnaåren. Det är ett tabu man inte bryter lättvindigt. För de allra flesta krävs betydligt mer än hårda ord och en smutsig jacka innan man slår någon i ansiktet. Som tur är. 

Jag undrar igen varför du tror TS förtjänar en örfil? Bara för jackan eller för vad? För något du fantiserat ihop att hon gjort? Varför fantiserar du inte ihop att mannen gör lika illa? Varför tror du mer illa om kvinnan som blir slagen än om den våldsamme  mannen? 

Det är tröttsamt att få ord lagda i munnen. Jag har inte skrivit att hon förtjänar en örfil. Bara att hennes beteenden kan vara lika illa som mannens. Det innebär inte att jag tycker att det var rätt att han slog till henne. de beter sig BÅDA LIKA ILLA!!

Att jag tror att det ligger mer bakom beror på att hon beskriver städbråk som något naturligt förekommande och för att jag tänker att man inte är en känslomässigt stabil person om man slänger ut sin partners kläder på tomten. 
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-03-01 09:02:37 följande:

Ditt nick och det du skriver tyder ju på att du tycker att hon förtjänar att bli slagen. 

Hur man kan tycka att det är lika illa att kasta en jacka på marken som att slå någon i ansiktet är för mig helt oförståeligt 

För mig är det helt oförståeligt hur dålig läskunnigheten är här. Men svenska är kanske inte ditt förstaspråk.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-03-01 09:32:03 följande:
    Jag tror du behöver läsa igen det du skrivit en gång till. Det är bara dumt att kasta sten i glashus
    Har lite svårt att läsa dina påhittade fantasier.
  • Anonym (Buhu)
    olof 45 skrev 2024-03-01 10:16:54 följande:
    Du skrämmer mig. 

- din nick, givet samanhanget, är osmakligt.

- det faktum att du skriver på nedvärderande sätt om kvinnor ("hysteriska", och andra ordval) är osmakligt.

- det faktum att du tycker att slänga ut en jacka är lika illa / kränkande som att få ett slag i ansiktet, är i min mening bara befängt! Det ena är en SAK, som kan tvättas. DÄR kan man tala om att TS gjorde en sk "markering". Det andra är MISSHANDEL. Kränkning av hennes rättigheter som människa. 
    Noterat.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Vilken fjolla) skrev 2024-03-31 17:49:29 följande:

"Buhu" är bara en fjolla. Ingen riktig man resonerar som "han"

Helt korrekt att jag inte är en riktig man. 
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-03-31 19:13:40 följande:

Man får ju hoppas att Buhu är singel ... 

Läs tråden. 
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-04-29 20:25:40 följande:
    Fast oavsett hur kränkande kvinnan är så är det fortfarande ett aktivt val att välja att slåss. Att gå innan första slaget gäller minst lika mycket om man är den som är på väg att utdela det.
    Nu har du citerat mig tre gånger och fullständigt misslyckats med att uppfatta att jag tycker att mannen gjort fel. 
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-04-30 08:49:55 följande:
    Det har jag inte missat. Men du relativiserar och förminskar det han gjorde och överdriver det kvinnan gjorde i ett försök att skapa en falsk ekvialens.
    Det är min bedömning utifrån den information ts gett. Du gör en annan bedömning, det betyder inte jag det jag uttrycker är falskt. Du behöver lära dig skillnaden på åsikter och fakta.
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-04-30 16:59:57 följande:
    Klart det delvis är en åsiktsskillnad, men det finns fortfarande väldigt lite här som motiverar att välja att slå folk i ansiktet för att man väljer att inte behärska sig.
    Du argumenterar fortfarande som om jag rättfärdigat mannens beteende.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (M) skrev 2024-04-30 19:28:19 följande:
    Du verkar ju förminska det beteendet. Som att du hittar ursäkter till det så det är inte konstigt om någon skulle tolka dig som att du försöker rättfärdiga det. Vad är poängen med att skriva att det finns värre kränkningar än en örfil? Och att en örfil kan vara en reflex?
    Har du hört talas om att två fel inte gör ett rätt?
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (M) skrev 2024-04-30 22:06:24 följande:
    Vilka två fel menar du nu? Hur är det svar på vad jag frågade dig?
    Jag har förklarat hur jag tänker flera gånger i tråden för andra personer som är lika enögda som du. Att du dyker upp med rörig argumentation och dålig läsförståelse är bara tröttsamt och kommer inte ändra min uppfattning. Jag tänker gå ut i solen och du får driva korståg mot någon annan. 
  • Anonym (Buhu)
    Nomanisanisland skrev 2024-05-01 13:51:07 följande:
    Fast det handlar inte om enögdhet. Det handlar om att det inte är okej att välja att kränka och förnedra sin partner genom att slå den i ansiktet - oavsett om man tycker partnern har betett sig illa först eller inte. Är man vuxen nog att ha en relation, är man också vuxen nog att inte ta till nävarna.
    För sista gången. Jag har ALDRIG sagt att det är ok att ge någon en örfil.

Kan dock tänka mig att impulsen dykt upp bland folk i din närhet emellanåt. Herregud.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad