• olof 45

Fick en örfil, känner mig förnedrad

Jag håller inte med dem som tycker att det är "att gå över en gräns" genom att slänga ut jackan - tycker TS hade en väldigt bra poäng, om den nu låg på golvet. Finns många som gör liknande mot barn, typ samlar in saker på golvet i en påse, och så får barnet köpa tillbaka påsen. Typ. Om ok uppfostringsmetod gentemot barn, varför inte mot en vuxen man, som borde kunna fatta bättre själv?

Den enda som VERKLIGEn gått över en gräns här är den som slog. SLOG! Totalt oacceptabelt. 

Enda chansen för förhållandet att gå vidare är att markera STARKT att detta inte var ok - mannen måste förstå att han verkligen riskerade att förlora hela förhållandet och måste ta ansvar för det. Han måste till 110% begripa att nästa gång han så mycket som höjer handen Så ÄR DET SLUT!

Jag tycker kurator är en suverän idé för TS del, och att hon itne ska kontakta mannen innan dess. Tycker inte alls det är "feg" av TS att fly, utan helt korrekt.

Kräv sedan familjerådgivning, att ni verkligen ska prata igenom vad som hände. Vill han inte ta hjälp från någon utomstående (kanske för att han skäms), så får du svara att det vanligaste rådet kvinnor får är LÄMNA VID FÖRSTA SLAGET, så han kanske borde uppskatta att du ger honom alternatvet att prata igenom saken med proffs. Annars kan ni göra slut direkt, det får bli hans val. 

• olof 45
    Anonym (Man) skrev 2024-02-29 11:05:55 följande:

Hur hård var den? En lättare markering eller en rejäl så klockorna stannade? 

Visst - låt oss försöka normalisera örfilar som "lättare markering"! Kanske lära oss av ryssarna lite - där får man väl läxa upp frun fysiskt, ett par gånger i månaden iaf!

Superbra inlägg, verkligen. 

TS, jag hoppas att du inte svarar på detta...
  • olof 45
    Anonym (Buhu) skrev 2024-03-01 08:45:13 följande:
    Det är tröttsamt att få ord lagda i munnen. Jag har inte skrivit att hon förtjänar en örfil. Bara att hennes beteenden kan vara lika illa som mannens. Det innebär inte att jag tycker att det var rätt att han slog till henne. de beter sig BÅDA LIKA ILLA!!

Att jag tror att det ligger mer bakom beror på att hon beskriver städbråk som något naturligt förekommande och för att jag tänker att man inte är en känslomässigt stabil person om man slänger ut sin partners kläder på tomten. 
    Du skrämmer mig. 

- din nick, givet samanhanget, är osmakligt.

- det faktum att du skriver på nedvärderande sätt om kvinnor ("hysteriska", och andra ordval) är osmakligt.

- det faktum att du tycker att slänga ut en jacka är lika illa / kränkande som att få ett slag i ansiktet, är i min mening bara befängt! Det ena är en SAK, som kan tvättas. DÄR kan man tala om att TS gjorde en sk "markering". Det andra är MISSHANDEL. Kränkning av hennes rättigheter som människa. 
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad