Fick en örfil, känner mig förnedrad
Jag håller inte med dem som tycker att det är "att gå över en gräns" genom att slänga ut jackan - tycker TS hade en väldigt bra poäng, om den nu låg på golvet. Finns många som gör liknande mot barn, typ samlar in saker på golvet i en påse, och så får barnet köpa tillbaka påsen. Typ. Om ok uppfostringsmetod gentemot barn, varför inte mot en vuxen man, som borde kunna fatta bättre själv?
Den enda som VERKLIGEn gått över en gräns här är den som slog. SLOG! Totalt oacceptabelt.
Enda chansen för förhållandet att gå vidare är att markera STARKT att detta inte var ok - mannen måste förstå att han verkligen riskerade att förlora hela förhållandet och måste ta ansvar för det. Han måste till 110% begripa att nästa gång han så mycket som höjer handen Så ÄR DET SLUT!
Jag tycker kurator är en suverän idé för TS del, och att hon itne ska kontakta mannen innan dess. Tycker inte alls det är "feg" av TS att fly, utan helt korrekt.
Kräv sedan familjerådgivning, att ni verkligen ska prata igenom vad som hände. Vill han inte ta hjälp från någon utomstående (kanske för att han skäms), så får du svara att det vanligaste rådet kvinnor får är LÄMNA VID FÖRSTA SLAGET, så han kanske borde uppskatta att du ger honom alternatvet att prata igenom saken med proffs. Annars kan ni göra slut direkt, det får bli hans val.