Inlägg från: Anonym (Buhu) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 14:51:15 följande:
    Motiverar väl inte våld? Han hade ju kunnat hysta ut hennes jacka istället för att bruka våld.
    Det finns ju de som totalt saknar impulskontroll och slänger ute en jacka och de som tar till våld. Båda har passerat en gräns men just våld är totalt oförlåtligt och som många redan påpekat - lätt att det följs av mer.
    Jag har levt med en kvinna som började provocera och sedan gick överstyr. Det retade henne något enormt att jag alltid var så lugn och inte drogs med.

Droppen kom när jag hade dottern på badkarskanten och sanerade en "olycka" och hon rusar in och sparkar mig!!! Gissa om hon åkte ut.
    Jag vet att många tycker att våld är någon sorts helig gräns. Jag tycker att man med ord och gärningar kan kränka och förnedra långt värre än vad en örfil i stundens hetta innebär. TS är inget oskyldigt offer här. 
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 16:28:56 följande:
    Håller med dig, det var väldigt omoget gjort - verkligen.
    MEN, motiverar inte våld på något sätt.
    Som man sade förr - det är inte ens fel att två träter.

Förhållandet verkar i alla fall inte friskt. Kan förstå att hon inte vill behöva plocka upp efter en jättebäbis och agerade i affekt men slåss gör man fan inte.
    Nej, det mannen gjorde var inte heller rätt. De verkar dra fram det värsta hos varandra.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-02-29 18:10:36 följande:

Att slå någon i ansiktet är djävligt grovt. Det är inget en normal man råkar göra i stundens hetta. Att råka knuffa till någon när man ska ta sig förbi eller ta lite för hårt i någons arm kan kanske hända men de som säger att slå någon i ansiktet inte är allvarligt har helt skevt perspektiv. 

En örfil kan vara en reflex. Inte som att slå nån med knytnäven direkt. Det finns otroligt mycket annat som kan vara mer kränkande som inte innebär fysiskt våld.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Z) skrev 2024-02-29 18:25:16 följande:

Men herregud........att slå ngn i förhållande till att slänga ut kläder i trädgården.
    Det finns ingen form av jämförelse med detta aggressiva förfarande. 
    Att sitta och skriva 30 cm text med olika infallsvinklar på att detta kan vara försvarbart.

Gå ut genom dörren. Ingen skall någonsin behöva bli slagen. Det finns absolut ingen orsak till att slå någon.

Jag tänker att det inte är det första hon gör när hon slänger ut hans kläder på vad som förmodligen är en blöt och lerig tomt den här tiden på året.

Hon ska gå ut genom dörren. Men det ska han också.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 18:59:32 följande:
    En reflex att slå någon i det läget bör man verkligen klara av att hålla tillbaka. Skulle en örfil vara bättre än en käftsmäll menar du?
    Ja.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (måne) skrev 2024-02-29 19:08:10 följande:

Att ta hans jacka och kasta ut i trädgården i vredesmod är en sak, men värre vad han gjorde mot dig i retur. 

Sen fattar jag inte hur nån man i den här tråden kan beskriva det som lika jämförbart som när en kvinna slår, när de fysiskt sätt inte står på lika fot, mannen är starkare än kvinnan i det här scenariot, hon kan inte försvara sig då  som om det slaget kommit från en som var samma som hon fysiskt. 

Det handlar också om hur en man menar att röra sig, om han rör sig på hotfullt sätt, om, när det finns hot om våld. 

Om det här leder till polisanmälan så väger det han gjort tyngre än vad hon gjort. Man kan provoceras till mycket här i livet men om man är den som går över till våld då är det mer allvarligt. 

Ni behöver båda hjälp med era aggressioner, men han mer än vad du gör om vi blott ser till denna enda incident där du gjorde våld mot hans jacka, han gjorde våld mot din kropp. 

Jaja, män är hotfulla och kvinnor får bete sig hur som helst. Bara för att det rent straffrättsligt väger tyngre att
    slå någon betyder inte att det alltid moraliskt är värre.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (?) skrev 2024-02-29 20:28:27 följande:
    Du är förhoppningsvis singel med den inställningen.
    Haha, nej. Men om jag skulle bete mig så illa som ts och min sambo skulle ge mig en örfil i stundens hetta pga det skulle jag skämmas som en hund.
  • Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-02-29 20:46:58 följande:

Om du reflexmässigt slår någon som kränker dig  behöver du gå i terapi, både för din egen och din omgivnings skull. 

Det finns såklart annat som kan vara mer kränkande än en örfil men tycker du på allvar att det är mer kränkande att få sin jacka slängd på marken än att få en örfil mitt i nyllet? Och tänk på att killen knappast kan varit särskilt rädd om jackan eftersom han slänger den på golvet. 

Jag tror du försvarar våld eftersom du själv är våldsam. Du måste inte fortsätta vara en våldsam man. Det finns hjälp att få, sök den innan du går för långt och gör något som kommer förstöra både ditt liv och livet på den du slår 

Oj vad du är ute och cyklar. Jag är kvinna och jag har aldrig slagit någon (sen jag slutade bråka med min syster när jag var typ tio). 

Jag tror det låg mer bakom än jackan. De städbråkade enligt ts, vad sjutton det nu är, tillräckligt vanligt för att hon har ett begrepp för det.

• Anonym (Buhu)
    Anonym (Steff) skrev 2024-03-01 07:24:27 följande:

Jag hoppas att du inte brukar bli slagen eller lever med hot om våld. Det förtjänar ingen. Är det någon i din närhet som slår dig så är det en dålig människa som du bör lämna  

Jag tror också att mer har hänt. Jag tror inte att det bara är jackan som TS stör sig på gällande städning. Hon har säkert tjafsat och tjatat och mannen har tjafsat och skällt tillbaka antagligen. 
    Varför tror du TS har gjort något så grovt att hon förtjänar en örfil. Jag tror inte hon lagt ut nakenbilder på sambon på nätet eller liknande. 

Vad fantiserar du ihop att hon ska ha gjort som kränkt mannen så hårt att det är försvarbart att han tappar det så han slår? 

Okej, så först tror någon att jag är en våldsam man och nu tror du att jag är en misshandlad kvinna. Inget av det stämmer. Jag lever i en respektfull och kärleksfull relation. Vi bråkar inte ens. Jag bara tycker att man inte ska överdramatisera betydelsen av en örfil så länge det bara är en örfil och inte underskatta hur kränkande en känslosam/hysterisk kvinna kan vara.
Svar på tråden Fick en örfil, känner mig förnedrad