Inlägg från: nathalie85 |Visa alla inlägg
  • nathalie85

Eventuellt mf?

För svaga för att vara såpass mycket efter bim. kontakta gyn så dom kan kolla om du har rester kvar? 

• nathalie85
    Steph123 skrev 2024-03-01 14:16:29 följande:
    tog upp det när jag pratade med henne sist och hon menade att man inte gör det så pass tidigt och då det inte finns någon ?anledning? till det. hon menade att allt var inom sin ordning. hon tycker inte man ska gå på styrkan utan bara att det är ett streck, men jag håller med! Använde aldrig dessa test med min första men tycker också att de borde va mörkare! 
    men om  man lägger till din blödning, och kombon att testen
    är väldigt svaga efter bim? 
  • nathalie85

varför bokar du inte ett
    privat tidigt ul? på en gyn mottagning, som det nu är ett mf, så kan dom kolla om det finns rester kvar- som måste ut så att hcc går ner, och cykeln startar om så ni kan försöka igen. 

• nathalie85
    Steph123 skrev 2024-03-11 19:57:21 följande:

Tänkte att jag inte har några besvär egentligen och inte så mycket man kan göra så här tidigt så känns ok att göra UL den 28e, känns mer omständigt att boka tid och ta mig dit.. bor på landet så allt tar tid? pratade även med barnmorskan som inte tycker man ska anta att det är ett missfall och menade att det är bättre att göra UL när det gått ett tag för att kunna gå därifrån med ett definitivt svar. enligt deras beräkning är jag i vecka 6. hjärtat kan ses vid 6-7 och jag ska dit v.8

Okej. Men knappast är
    du i vecka 6eftersom du plussat snart en månad sedan? 
    Men okej, om du känner dig ok med att vänta så bra:). har du grav symptom?
    Jag vet att bm ofta säger att det inte behöver vara mf, men en mensliknande blödning, test som är svaga samt vecko indikator som inte stiger, är många negativa faktorer.  Men jag hoppas såklart allt e ok för dig!
Svar på tråden Eventuellt mf?