Inlägg från: Flugvarelse |Visa alla inlägg
  • Flugvarelse

Hur mcyket pengar behöver man ha sparade för att bosätta sig och börja arbeta utomlands?

Jag tar studenten till våren och skulle gärna vilja arbeta och bo i exempelvis Australien eller något annat lite varmare land ett tag. Men jag vet inte riktigt hur man går tillväga eller hur mycket pengar som man behöver ha sparade, vore ju inte så roligt om man reser till ett nytt land och inte får något arbete och blir bostadslös. Har 20 000 sparade i nuläget, räcker det?

• Svar på tråden Hur mcyket pengar behöver man ha sparade för att bosätta sig och börja arbeta utomlands?
  • Flugvarelse
    enmamma skrev 2024-02-27 19:46:09 följande:

Mina tips.
    Börja med Europa gärna EUland.
    Gör en realistisk lista, vad kan du jobba med, språkkunskaper, vad du vill göra, boenden.
    Finns det släkt, fritidsintressen eller liknande som kan hjälpa dig.
    20000kr räcker inte.Hur myck

Det är inte så viktigt att det måste vara just Australien, att bo i ett EU-land som Portugal exempelvis hade varit lika trevligt. Har inga speciella språkkunskaper eller färdigheter utan vill bara ha något enkelt arbete som räcker hyra och mat. Hur mycket pengar behöver man då da?
Svar på tråden Hur mcyket pengar behöver man ha sparade för att bosätta sig och börja arbeta utomlands?