Inlägg från: Lisa med kniven |Visa alla inlägg
  • Lisa med kniven

Hur lång tid tar det att bli gravid?

Jag har också PCOS och högt BMI. Jag gick ner en del i vikt innan vi ens började försöka, mest för att jag var så inställt att det aldrig skulle gå på egen hand så jag försökte komma ner till BMI-gränsen för IVF. Gick ner till ett BMI runt 30. Men jag lyckades bli gravid naturligt på första försöket. Det slutade tyvärr i missfall, men efter tre försök till tog det sig igen och nu är vi i vecka 20. 2 graviditeter på 4 försök alltså, och vården som skrämt slag på mig om att jag aldrig kommer kunna bli gravid på egen hand.

Jag har oregelbunden cykel. I första graviditeten lyckades vi pricka ägglossningen i en cykel som var runt 3 månader. Efter det fick jag provera utskrivet som jag tar för att få en regelbunden cykel. Tog en kur när jag slutat blöda efter missfallet och sen hade jag regelbunden ägglossning i tre månader, och sen blev vi som sagt gravida igen.

Så kontentan är att inget är omöjligt. Fortsätt gå ner i vikt och sök vård när ni försökt i mer än ett år. Det finns hjälp att få. Heja dig!

Svar på tråden Hur lång tid tar det att bli gravid?