• HOStockholm

Har storleken betydelse?

Känns som att detta är en vattendelare. För mig med ganska stor (21cmx17) har jag aldrig fått negativ feedback men ändå läser man titt som tätt att tjejer klagar på för stora?

Ska erkännas att uppvärmningen ibland är 30 + min. 

Ni som klagar på stora, har det gjort ont eller vad är felet?

• Svar på tråden Har storleken betydelse?
  • Hjelm

Alltså, alla är ju olika. Två kukar som har samma längd och omkrets kan ändå vara helt olika. Och- icke att förglömma- alla kvinnor är också olika.
    Bara för att du inte upplevt att någon sexpartner haft problem med din storlek säger det inget om hur någon annan skulle uppfatta det.

• Anonym (Vayayay)

Klart den har betydelse, bara haft ett fåtal som varit rejält stora där det inte gjort ont helt enkelt. Avskyr känslan av att känna att den når upp i halsen.
    Föredrar tjocklek isf och kanske typ 13-18 max.

• Anonym (Smultron)
    Anonym (Vayayay) skrev 2024-02-28 02:45:29 följande:

Klart den har betydelse, bara haft ett fåtal som varit rejält stora där det inte gjort ont helt enkelt. Avskyr känslan av att känna att den når upp i halsen.
    Föredrar tjocklek isf och kanske typ 13-18 max.

Helt beredd att hålla med dig där. Längd över medel är inte att föredra för mig, det är snarare negativt. Gör bara ont om det petas mot livmodertappen.
    Mycket hellre en kortare penis som har desto mer omkrets.
    Men - allra viktigast är alltid omtanke, lyhördhet och personkemi.
  • Anonym (Inte jättedjup)
    HOStockholm skrev 2024-02-27 07:41:50 följande:
    Har storleken betydelse?

Känns som att detta är en vattendelare. För mig med ganska stor (21cmx17) har jag aldrig fått negativ feedback men ändå läser man titt som tätt att tjejer klagar på för stora?

Ska erkännas att uppvärmningen ibland är 30 + min. 

Ni som klagar på stora, har det gjort ont eller vad är felet?

Ja, storleken spelar absolut roll. Jag har inte mätt snopparna på de jag varit med, förutom en och han hade 19 i längd och det är på gränsen för mig. Han fick oftast inte in hela och det gjorde ofta ont när han körde på intensivt och försökte bottna mig. Min nuvarande partner har inte lika lång och han är perfekt för mig, kan bottna utan problem och jag njuter mer av sexet nu eftersom det inte gör ont. Så visst spelar storleken roll.
  • Anonym (Stor)

Haha, ganska stor?

Min är mindre än de mått du anger och ändå har jag svårt att trä på de mest rymliga kondomerna som säljs i vanliga affärer. 17 cm omkring måste vara i paritet med de största snopparna i porrbranschen.

• Anonym (Nej)

Skulle aldrig stoppa i mig en stor. Tyckte att 15 var för stor för mig då det tog lång tid att få in den. Känner bara obehag om den är större. Ingen njutning

• HOStockholm
    Anonym (Stor) skrev 2024-02-28 08:57:25 följande:

Haha, ganska stor?

Min är mindre än de mått du anger och ändå har jag svårt att trä på de mest rymliga kondomerna som säljs i vanliga affärer. 17 cm omkring måste vara i paritet med de största snopparna i porrbranschen.

Det kanske är så men det där med kondomer är intressant då det verkligen inte går att köpa vanliga kondomer. 
  • Anonym (Stor)
    HOStockholm skrev 2024-02-28 12:52:42 följande:
    Det kanske är så men det där med kondomer är intressant då det verkligen inte går att köpa vanliga kondomer. 
    Det kanske är så? 17 cm är omkretsen runt en läskburk av tjockare modell.
  • Anonym (Glans)
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 12:52:00 följande:

Sett dej i flera trådar här på slutet och dina inlägg är faktiskt oerhört tråkiga.
    Tänk på hur du formulerar dina långa trista inlägg framöver..

Blir lite jobbigt när det är mer än två rader också, eller hur... ;)
  • Anonym (Bellan)

Jag har aldrig legat med någon som har haft någon otroligt stor omkrets men har sedan ett tag tillbaka sex med en man som har medeltjock men ca 5-6 cm längre lem än vad jag är van vid. Det är en oerhörd känsla för mig! Mycket bättre sex, älskar när han bottnar mig. Skrek till av välbehag första gången eftersom jag inte varit med om det innan. Då jag alternerar mellan två män och den andra då har kortare så är det iaf för mig mycket skönare med den längre varianten. 

• Anonym (Stor)
    Anonym (Bellan) skrev 2024-02-28 16:24:30 följande:

Jag har aldrig legat med någon som har haft någon otroligt stor omkrets men har sedan ett tag tillbaka sex med en man som har medeltjock men ca 5-6 cm längre lem än vad jag är van vid. Det är en oerhörd känsla för mig! Mycket bättre sex, älskar när han bottnar mig. Skrek till av välbehag första gången eftersom jag inte varit med om det innan. Då jag alternerar mellan två män och den andra då har kortare så är det iaf för mig mycket skönare med den längre varianten. 

Intressant om det stämmer. Annars har jag mest hört att från omkring genomsnittliga 15 cm så spelar längden ingen större roll, annat än på ett eventuellt negativt sätt. Antar att den långa är runt 20 cm då.
  • KattGustaf

Jag har ingen häst-Dase utan mer normal,  men har ändå fått klagomål med ett par olika partners med önskan att vara mera försiktig och inte trycka då den kommit för långt in i vissa ställningar..

Så jag tror att det beror helt på, vissa passar bra ihop och andra mindre bra.

Jag är nöjd med min ikke-hästdase, den duger finfint till det den ska.

• Anonym (??)
    KattGustaf skrev 2024-02-28 21:12:21 följande:

Jag har ingen häst-Dase utan mer normal,  men har ändå fått klagomål med ett par olika partners med önskan att vara mera försiktig och inte trycka då den kommit för långt in i vissa ställningar..

Så jag tror att det beror helt på, vissa passar bra ihop och andra mindre bra.

Jag är nöjd med min ikke-hästdase, den duger finfint till det den ska.

Hur lång är din dase?
Svar på tråden Har storleken betydelse?