• Tom Araya

Löneutmätning och betala underhåll

FiaLisannnN skrev 2024-02-26 20:12:39 följande:
    Berätta för mig på vilket sätt du tycker att ts bekanta prioriterar sina barns försörjning?
    Eftersom det inte är vad tråden handlar om så är det inte beskrivet vare sig att eller hur det är prioriterat eller bortprioriterat, liksom det heller inte är beskrivet hur personen städar, vad han jobbar med eller vilka fritidsaktiviteter barnen har.
    Dina inlägg är bara antaganden som inte har grund i något TS har skrivit.
  • Tom Araya
    FiaLisannnN skrev 2024-02-26 20:33:49 följande:
    Och ditt inlägg var så mycket bättre menar du? På vilket sätt bidrar du till att besvara ts frågeställning?
    Mitt inlägg avsåg inte att besvara TS's inlägg (hur man nu kan tro det...?), utan är riktat enbart till dig.
  • Tom Araya
    Anonym (Mis) skrev 2024-02-26 21:25:47 följande:

Om en förälder inte klarar av att fullgöra sin plikt mot sina barn, så går betalningen via f-kassan. Så vi kan nog konstatera att han inte sköter sina betalningar som han ska. Och med tanke på skulder och löneutmätning känns det ännu troligare att han inte betalar som han ska. 

Detta är just vad tråden handlar om, att TS tycker att någon annan ska betala hans del för hans barn, dvs vi andra skattebetalare. 

Det kan ju också vara så att han p.g.a. svåra omständigheter (exempelvis hälsa) inte klarat av att upprätthålla den inkomst han har behov av för att försörja sig och stå för sina åtaganden. Sådant kan hända nästan alla, om man har otur.
  • Tom Araya
    FiaLisannnN skrev 2024-02-26 22:36:50 följande:
    Jag tror ingenting utan jag konstaterar att ditt inlägg tillförde exakt noll och ingenting till att besvara trådskaparens frågeställning. Men du är ju inte direkt känd här på familjeliv för att vara den skarpaste kniven i lådan så jag har inga som helst förhoppningar om att du kommer förstå.
    Eftersom jag säger att syftet med inlägget inte var att besvara TS, så har jag ju redan förstått det som du inte har några förhoppningar om att jag ska förstå, men du verkar inte förstå det.

Du hr flera gånger fått klagomål på att dina inlägg inte tillför något eller besvarar TS's fråga, så det blir lite farsartat när du nu klagar på andra om detsamma.
Svar på tråden Löneutmätning och betala underhåll