Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Vad döljer min fru?

Anonym (Man) skrev 2024-02-27 11:48:28 följande:

Det är ju precis så sexologer arbetar och det fungerar för jättemånga som i slutändan får ett mer fantastiskt sexliv än de någonsin haft. Däremot kanske man inte börjar direkt med sexet utan bara att ligga nakna bredvid varandra. Men det bästa är att få professionell hjälp till att börja med.

Vissa människor är för drivna av lust och de har mycket svårare att förändra sina beteenden. Det är en form av omognad som de själv behöver lära sig hantera.

Skillnaden är att det par som får rådet av en sexolog att ligga nakna etc tar emot rådet utifrån att dom vill känna lust igen. Båda är med på det. 

Ts kvinna har redan lust - hon vill bara inte ligga med honom
     Då kommer råd om att ligga nakna ihop osv bli pressade för den som faktiskt inte längre vill. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2024-02-27 23:35:01 följande:
    Det kan säkert variera. Jag har en kvinnlig vän som gick till sexolog med sin man då han varit otrogen och det fick henne att tappa lusten. Hon säger att hon tvingade sig själv att ha sex för hon ville att det skulle bli bra med sin man. Men för varje gång blev det lite lättare. Och i slutändan fick de bättre sexliv än innan. 
    Återigen skillnad. Det du berättar handlar om vilja 

Ts kvinna vill inte. 
Svar på tråden Vad döljer min fru?