Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Vad döljer min fru?

Anonym (Man) skrev 2024-02-26 11:41:48 följande:
    De ska prata om varför, vad de känner, om det är något som hänt som hon inte velat eller vågat säga. Precis som vuxna känslomässigt mogna människor i ett förhållande gör.

Mycket kan lösas av att prata men det kräver två vuxna och känslomässigt mogna personer. 
    Absolut, men det kräver som sagt att båda är mogna nog att ta till sig det som sägs och och göra något vettigt av det och så är ju inte alltid fallet.

Så kort sagt, prata är en bra början MEN man får oxå sätta en gräns för när det får vara slutdiskuterat. Bara prata räcker inte, det måste leda till något också, annars kan man prata i 10 år utan att komma någonvart. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 15:13:23 följande:
    Hahaha! Nej. Tror inte det skapar särskilt mycket lust. Sex handlar inte om "ansvar" börja betrakta det på det laddade sättet så är det spiken i kistan. Jag förstår att det inte fungerade för dig. Ganska olustfullt. Man ska ju försöka väcka hennes lust, inte lägga ett vått täcke över den genom olika former av kravställande.
    Ska man?

Är lust och sex bara den enes ansvar menar du? TS ska springa runt och göra kullerbyttor och med en färgglad dammvippa i röven för att se om han kan "väcka hennes lust", hon behöver inte göra ett skvatt annat än att luta sig tillbaka och bli road av TS akrobatkonster och känna efter om det pirrar till i trosan eller ej?

Du tror inte att hon kanske borde anstränga sig lite för att få det att funka hon med?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 15:30:25 följande:

Vill han ha sex med henne så är det avtändande om han ska börja med kravställande dvs att hon förväntas ha sex för husfridens skull, dvs att hon ska ha sex utan lust, dvs ta död på den sexlust hon uppenbarligen har. 

Det är inte så komplicerat. Han vill ha något, hon vill inte. Gammal hederlig uppvaktning handlar det om då. Skulle det vara tvärtom så fungerar det på samma sätt. "Kravställande" "ansvar" osv är inte uppvaktning. Det är motsatsen till uppvaktning och då får man skörda frukterna av det.

Återigen en massa snack om vad han måste göra, men inte ett pip om vad HON behöver göra. Jag frågar igen, är det bara han som ska anstränga sig inte hon?

Gammal hederlig uppvaktning funkade säkert skitbra på 1800-talet men det har hänt lite sen dess, numera förväntas BÅDA bidra till att relationen fungerar, en relation är inte en tävling och en partner är inte nån död pokal som man tävlar om och kanske "vinner". 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 15:30:25 följande:

Vill han ha sex med henne så är det avtändande om han ska börja med kravställande dvs att hon förväntas ha sex för husfridens skull, dvs att hon ska ha sex utan lust, dvs ta död på den sexlust hon uppenbarligen har. 

Det är inte så komplicerat. Han vill ha något, hon vill inte. Gammal hederlig uppvaktning handlar det om då. Skulle det vara tvärtom så fungerar det på samma sätt. "Kravställande" "ansvar" osv är inte uppvaktning. Det är motsatsen till uppvaktning och då får man skörda frukterna av det.

Hela iden med relationer som en tävling och en partner en pokal är ju IQ befriad redan från början för om du ska tävla för att vinna ett pris som behöver din motståndare vara beredd att vara med och spela för om personen hellre drar till puben och tar en öl så bli ju du ganska ensam på spelplanen.
  • Anonym (sådär)
    Unfortunate Barista skrev 2024-02-26 16:38:41 följande:

Jag tror att du missar hela poängen. 

Det handlar om att komma fram till vad det är förpoblem som ligger bakom, det går bara att göra via ärlig kommunikation. Att man har hamnat här en konsekvens av att den ärliga kommunikationen har upphört och var och gör sin grej.

Fast om det inte bara är kommunikation utan även ärlighet som saknas, så blir kommunikation meningslöst för inget som sägs kommer ju vara sant. 

Vad är poängen med att försöka kommunicera ärligt med en person som inte är ärlig?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 17:28:38 följande:
    De har hamnat där för att hon antagligen känt sig tvungen att ha sex för husfridens skull. Dvs Inge kul. Lust handlar om begär. Kommunicera fram lust blir till husfridssex, lusten dör ytterligare för var gång. Snart slutar hon onanera.
    Och hur vet du det? Har du pratat med henne?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 17:23:43 följande:

Varför ska du göra det komplicerat? Han kan välja att sitta och vara bitter med armarna i kors om han vill det. Kanske gnälla lite över henne. Inte rusa kommer saven att flyta för det. 

Skulle han tappat lusten så är det upp till henne att uppvakta och göra sig begärlig.

du resonerar som en obstinat barnrumpa.

Eller dumpa henne och skaffa sig en bättre partner?

Du resonerar som obstinat feminist som med permanent offerkofta som med alla medel ska lägga skulden och ansvaret för allt på männen.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 17:35:19 följande:
    Hur gammal är du?
    Var det ett svar på min fråga?
    Hur kan du vara så säker på vad hon tycker utan att ha pratat med henne?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Så) skrev 2024-02-26 17:46:54 följande:
    Vad är det som är "feministiskt" med det jag skriver?
    Det står beskrivet i samma inlägg du citerade
  • Anonym (sådär)
    Um Hamza skrev 2024-02-29 01:07:21 följande:

Visst, om hon förhör dig så är det konstigt att hon inte kan vara öppen. Men helt ärligt, kolla om hon laddar sin leksak? Övervaka om hon kollar porr? Vad är det för beteende egentligen? Skärp dig. Det är hennes ensak.

Ehm, om hon föredrar att knulla sin leksak ISTÄLLET för TS så är det ju knappast "hennes ensak". Föredrar hon leksaker istället för sin partner så kan hon inte förvänta sig att ha sin partner kvar och deras relations existens är ju bådas ensak
  • Anonym (sådär)
    Unfortunate Barista skrev 2024-02-26 18:04:40 följande:
    Det låter inte som att du har varit några längre förhållanden.

Din attityd till ärlighet i en relation är väldigt främmande för mig. Om en person känner att den inte kan vara ärlig så betyder det att det saknas trygghet i relationen, då får man börja där.

Jag har hittills aldrig mött någon som inte vill ha ett fungerande äktenskap, däremot kan det vara så att arbetet som krävs för att få äktenskapet att fungera är för tungt och att man väljer att gå isär.

Under tiden man är i en relation så stöter man på olika problem, vissa löser man andra glömmer man eller slätar man över. Det byggs upp med tiden, och sakta men säkert börjar man checka ut emotionellt, lite lite i taget. För varje litet steg som man checkar ut, blir vägen tillbaka lite lite längre.

I mitt fall, så hade det här pågått under ca 20 års tid och tillslut var det för jobbigt, även om vi båda ville.
    Snarare du som generaliserar och lägger allt ansvar på relationen och noll på individen vilket är ett hål i huvudet resonemang. Man kan inte skylla personliga brister hos individen på relationen. Om en person är oärlig/falsk så beror inte det på relationen, det beror på brister hos individen och det spelar ingen roll hur "trygg" du känner dig, du förväntas vara ärlig ändå. Klarar man inte av att vara ärlig även när det är svår så är man helt enkelt en feg och bekväm individ och det är inte något man kan skylla på relationen.

Att snacka om att "jag har inte mött någon som inte vill ha en fungerande relation" är även det en generalisering för vad en "fungerande relation" är avgörs inte av en utan av båda och bara för att den ene tycker att falskhet funkar finfint för just henne/honom och anser att det är "en fungerande relation" så betyder inte det att den andra håller med om det.

Ja alla relationer kan stöta på problem med tiden och det är just då som ärlighet blir enormt viktigt för om den ene inte klarar av att vara ärligt så är det ju omöjligt att lösa problemen som uppstår. Det kan ju vara lite svårt att lösa problem med någon som ljuger eller undanhåller saker.

Ja det är lätt att saker "byggs upp med tiden" när man helt saknar förmåga att att vara ärlig med vad man tänker och känner med sin partner.
  • Anonym (sådär)
    Unfortunate Barista skrev 2024-02-29 14:06:44 följande:
    mår du bra?
    Jag mår alldeles utmärkt, med vad har det med frågeställningen att göra?
Svar på tråden Vad döljer min fru?