Inlägg från: Anonym (Betty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betty)

Är min sambo ointresserad eller blir det bättre?

Men sätt ner foten för guds skull. Man behöver inte vara till lags och "jag vill inte verka besvärlig" osv. 

Och du bill intr "stå ivägen för hans drömmar" men han ska stå ivägen för dig då istället?

Nej sätt dig ner och prata med honom.  

Ta upp hans beteende angående gravsiditet. Säg att du känner dig ledsen att han inte känns delaktig i graviditeten. Att du inte känner dig stöttad och älskad. Säg att du känner dig osäker på vad han känner när ham beter sig så.  Säg att du känner dig ensam. 

Ta upp hans nya jobb. Säg att du förstår att det är hans dröm men att du kanske inte tänkt dig denna resväg. Fråga hur han hade tänkt lösa ett nytt jobb som också ev tar extra tid  plus denna resväg. Har han tänkt att du ska vara ensam till sent varje kväll när du är föräldraledig? Vill ham vara ifrån er så mycket och accepterar du det i din tur? Och hur har han tänkt när barnet börjar på dagis. Är det alltid du som ska hämta och lämna? Hur ska han någonsin hinna det med den resvägen. Det hoppas jag att du inte tänker acceptera. 

Förklara att du är besviken att han dessutom ska vara borta i andra privata ärenden. Jag skulle vara extremt besviken om min man och blivande pappa till mitt barn intr prioriterade oss den första tiden när barnet kommit. Speciellt om han dessutom är borta mycket i jobb. Det handlar inte om att man aldrig kan få göra saker på annat håll. Men varför så många helger precis i den här vevan? 

Hur sjutton kan du ha godkänt allt detta och inte sagt ifrån och dessutom talat om för honom hur enormt besviken du är på honom som ens behöver säga detta. Han skulle naturligtvis ha kommit på allt ovan helt själv på egen hand. 

Svar på tråden Är min sambo ointresserad eller blir det bättre?