Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter

Får man fråga hur gamla ni är du och killen? Låter väldigt unga. Du bestämmer såklart själv men när jag var i ungefär liknande sits när jag var yngre är jag väldigt glad idag att jag gjorde abort då. Även att kroppen skrek nej gör inte abort sa hjärnan det är det bästa. Idag har jag 3 barn med samma pappa och vi har ett vanligt svenssonliv. Kan bli svårt få det om man har barn sedan innan. Kan bli svårt bygga upp allt bra. Tänk om jag haft barn med den killen idag! Han är ensamstående med ett barn idag. Eller du kanske har bra jobb och ekonomi och vill ha ett barn själv, då är det ju bara att köra! Förhoppningvis träffar du den rätte ändå sen längre fram. Kram!!

• Anonym (Ida)
    Anonym (Jane Doe) skrev 2024-02-24 00:48:04 följande:

Kunde inte citera dig av någon anledning Ida men jag är 25 och han 28. 
    Jag skulle klara mig på egen hand och jag har gått i precis samma tankar som du men jag tror att jag kommer kunna få det liv jag vill ha trots att jag behåller barnet /kram

Förstår. Då är du ändå inte så ung som jag var och trodde du var. Känner du så är det klart du ska göra som du känner. Svårt, kan förstå hur du tänker även att det är fel/dumt tänkt, men tror nog du ska berätta. Förr eller senare kommer du att behöva berätta. På ett eller annat vis av nån anledning kommer det komma fram. och då kommer både killen och barnet att vara besvikna på dig för de inte fick veta om varandra. Kram 
  • Anonym (Ida)

Vad bra att du berättade! Gör det bästa av situationen. Men som nån annan skrev ni låter väldigt omogna bägge två. Det kan bli väldigt jobbigt framöver att samsas om allt  ni bor inte ens i närheten av varandra och om ni inte funkar ihop få en ny bra man att skaffa familj med. Jag hade funderat mer om verkligen behålla. Ensamstående är inte lätt alltså eller billigt. Men ge honom absolut en chans om du nu tänker behålla. Lycka till!

• Anonym (Ida)

Bästa göra abort, men lätt för andra att säga, speciellt om man själv inte varit där. En mamma är skapad att älska sitt barn redan i magen och så känns det. Jag är glad jag valde göra abort då för annars hade mitt liv inte sett ut som det gör idag. Men gud vad jobbigt det var och man mådde dåligt. Men absolut det bästa. Dock förstår jag dig ts. kram 

Svar på tråden Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter