Inlägg från: Anonym (Elizabeth) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elizabeth)

Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter

Anonym (Jane Doe) skrev 2024-02-25 04:58:23 följande:

Igår berättade jag!
    Han var såklart väldigt arg och besviken på att jag ljög. Sa väl att jag inte var riktigt frisk och sådär. jag sa dock att jag inte kommer uppge hans namn så länge han inte vill det. Första samtalet sluta med att jag la på luren då jag fick ta mycket skit men han ville verkligen att jag ringde upp och då gjorde jag det efter ett tag. 

Eh, skojar du eller? Självklart ska du uppge honom som pappa. Skulle faktiskt säga att du inte är redo eller ens bör bli förälder om du tycker att det är något du kan strunta i att göra. Det är ju BARNET som har rätt till pappan här. Det handlar inte om vad du eller pappan tycker känns smidigast, utan vad som är bäst för barnet. Barnet har rätt till sin pappa och att rätt person faktiskt står som juridisk pappa. 

Väljer du att behålla väljer du ju också att skaffa barn med just den här killen, fastän ni är främlingar och inte känner varandra. Du väljer att ha honom i ditt liv på ett eller annat sätt i minst 18-20 år. Väljer du det måste du ju också stå fast vid det valet, uppmuntra umgänge, varannan vecka, uppmuntra att barnet och pappan får en fin relation och att ni faktiskt kan samarbeta och jobba tillsammans för att uppfostra det här barnet.
Svar på tråden Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter