Inlägg från: Less is more |Visa alla inlägg
  • Less is more

Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter

Jösses, låter som att ni är 15 och 18 år  inte ( 25 och 28 år).

Du blev gravid efter att ni vara träffats
    3 gånger. Du är i v 5 ? 

Det är inget preventivmedel och det måste användas restriktivt. Men jag hade gjort abort så fort som möjligt. 

• Less is more

Det är helt förvirrat att behålla. Hur tänker du. En kille du inte känner och bara dejtat några veckor. 

Sen att nån ens tänker tanken att pappan inte ens behöver vara eller vill vara involverad i sitt egna barn. Herregud varje vecka i 18 års tid behöver ni komma överens om väldigt mycket.

• Less is more
    Anonym (Ella) skrev 2024-02-25 10:24:43 följande:

Vad bra att du berättade. Jag blev jätteglad att läsa det. Modigt! 

Du ska även uppge honom som fader, sen när det är dags för det. Det är inget ni kan välja bort. 

Det är flera saker i vad du skriver som visar att du inte riktigt har koll på vad som gäller när man får barn. Jag skulle föreslå att du bokar en kuratortid på mvc och säger att du behöver råd kring hur ni ska göra med det delade föräldraskapet. De kan förklara allt det juridiska och vilka olika olika möjligheter ni har. 

Sen eftersom pappan har betett sig konstigt tycker jag att ni ska ses på offentliga platser tills det känns helt tryggt. Träffas i parker, på caféer, gå en runda på något museum, bowla etc för att lära känna varandra. Ni kanske också vill träffa mvc:s kurator tillsammans. De har hjälpt andra i er situation många gånger förut. 

Bara det sistnämnda stycket gör att det är helt vansinnigt att skaffa barn med en person man inte alls känner. Det blir helt sinnessjukt allting.
  • Less is more
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-25 10:32:25 följande:
    Ja, fast det handlar ju inte längre om att "skaffa" barn. Det här barnet FINNS redan. Det kommer inte att få någon ny chans till liv - om man inte tror på reinkarnation förstås. Nu gäller det att göra det bästa av situationen. 
    Ja, men med tanke på hur många vårdnadstvister och olyckliga människor det finns så blir nog jättetrevligt det här.

Folk förstår ju inte vilket samarbete och nära relation man ändå behöver som föräldrar.

Ska man göra abort måste man göra det nu så fort som möjligt. Det är inte flr sent i vecka 5.

TS skulke inte ens hamnat i denna situation. Etr stort misstag.
  • Less is more
    EpicF skrev 2024-02-25 20:43:08 följande:
    Otroligt många kvinnor vet inte när de har ägglossning och nej, de flesta i den åldern går inte heller på p-piller. 

Vill man som man inte ha barn så ser man till att använda kondom. 
    Eller inte ligga alls med någon random kille.
  • Less is more
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-25 20:56:37 följande:
    Det stämmer inte att alla eller nästan alla kvinnor i fertil ålder äter p-piller. Det var mycket vanligt på 1970-80-talet, men sedan har det kommit mer och mer rapporter om biverkningar, vilket gör att kvinnor gått över till osäkrare p-medel. Dessutom kan det vara så att kvinnan ljuger, för att hon VILL ha ett barn. 
    Har man inte p-medel så ligger man inte med vem som helst eller hur som helst. Man är avhållsam. När det händer så använder man kondom.
Svar på tråden Ska jag berätta om barnet eller inte? vill ha era åsikter