Det värsta du varit med om
Jag vill inte ta upp gammalt trauma med övergrepp. Så jag sätter den tiden och de händelserna i mitt liv i parantes.
Det värsta på senare tid var några år sedan när jag av någon dum anledning skulle göra slut med min pojkvän. Jag kan nog mest förklara varför som att jag mådde bra ihop med honom och jag började leta efter fel för att kunna sabotera det. Han är en underbar man så varför skall han vara ihop med mig? Jag förtjänar inte att må bra. peppade "upp/ner" mig med sådant. Dessutom vet jag att han är väldigt snäll och förlåtande så jag var tvungen att göra det ordentligt så att jag inte skulle kunna gå tillbaks till honom. eftersom han är snäll måste jag vara extra elak. Så att det inte skulle spela någon roll att jag ångrade mig för det visste jag redan före att jag skulle göra. Det hade ju kunnat gå att lösa genom att vänstra men då tror jag att jag hade fått sådan ångest att jag skulle vilja ta livet av mig så förutom det.
Så jag tänkte vad är det mest sårande grejer jag kan säga, det elakaste jag kan kalla honom.. Vilka osäkerheter han har. Bete mig riktigt narcissistiskt och säga så låga elaka saker som möjligt. Jag ångrade mig redan innan jag började men jag gjorde det ändå. Sa en massa sjuka elaka grejer. Han satt bara och tog det. Jag tänkte men slå mig eller nåt då (en tidigare ex hade slagit mig och då var jag själv snäll...nu beter jag mig som en bitch och han slår mig inte? Men slå mig då!?) skrik på mig, kalla mig nåt fult tillbaks, be mig dra åt helvete...nånting. Jag fortsatte och fortsatte tills han till sist bad mig att gå, jag vill inte ha dig, jag orkar inte med dina sjuka utbrott mer.
Det kändes som jag hade lyckats och misslyckats samtidigt. Ångrade mig givetvis men han blockade mig när jag försökte ta kontakt. Jag blev deprimerad och suicidal. Mer förstörd än jag hade räknat med.
Många familjelivstrådar, men sedan tog jag mod till mig och tog kontakt med honom 2 år senare och vi är ett par igen, sedan 1 år tillbaks och vi skall gifta oss nu i sommar.