Inlägg från: Emmamiman |Visa alla inlägg
  • Emmamiman

Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?

Har två pojkar och en flicka, nu oplanerat gravid med en pojke. sambon vill inte ha fler barn. Ville så gärna ha en syster till. Detta var sista chansen. Hur kan jag ens tänka såhär? Hjälp mig ur denna idioti.. bokat abort på måndag då jag är 12+0. Jag vet inte om jag kan gå dit men vet du nye hur jag ska orka behålla heller. 

• Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?
  • Emmamiman

Jag gjorde nipt därav att jag vet könet. Det är väl både könet och allt det andra som väger in. 

• Emmamiman
    Anonym (M) skrev 2024-02-22 16:54:06 följande:
    Fast eftersom du väntar med abort till efter du vet könet, så är det ju könet som gör att du vill göra abort. Annars hade du ju redan gjort det. 
    Ja så är det väl. Har inte velat erkänna det riktigt bara. 
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 16:42:44 följande:
    Så jag antar att du är dum i knäna och inte dum i huvudet också då?
    Hur menar du med knäna?
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 16:20:56 följande:

Du kan ju omöjligt veta vad det är för kön på barnet innan v 12? Så jag gissar att du trollar och att ja, du är dum i huvudet, finns det andra ställen man kan vara dum på? 

Nipt-test
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 17:48:53 följande:
    Emmamiman skrev 2024-02-22 17:42:35 följande:
    Hur menar du med knäna?
    Vilket annat ställe än huvudet kan man vara dum i? Ja du är dum i huvudet.

Utveckla gärna hur jag är dum så jag kan få in det själv i min hjärna som är helt knäpp just nu 
  • Emmamiman

Snälla jag undanber mig elakheter, vill gärna att ni är sakliga och rationella eftersom jag inte är det 

• Emmamiman
    Anonym (Vad) skrev 2024-02-22 19:18:33 följande:

Vad tänker du att en dotter till ska ge dig? Har du funderat kring det? Känslor är ju inte alltid så rationella 

Jag tänker inte mest på mig utan den dotter jag redan har, att det skulle vara ovärderligt för henne att ha en syster vid sin sida genom livet. Hon har redan två vilda bröder. 
  • Emmamiman
    Anonym (Va?) skrev 2024-02-22 19:21:22 följande:
    Du ställer en fråga, "är jag dum i huvudet".
    Folk svarar, "ja, det verkar inte bättre".

????????
    Det var andra kommentarer som var väldigt onödiga jag syftade på, tex ett förslag på att jag skulle adoptera bort mina söner. 
  • Emmamiman
    Anonym (pojk och flickmamma) skrev 2024-02-22 21:02:16 följande:

Eftersom du du funderar och frågar så svarar jag annars skulle jag inte skriva det här.

Du hade alltså endast velat haft en flicka för din dotters skull?
    och hon skulle endast bli glad för en syster och inte en till bror?
    Är det bara din dotter som räknas in när det gäller eventuellt syskon?
    Sönerna vad dom skulle tycka spelar alltså ingen roll? bara dotterns?
    Kan du se dina söner i ögonen sen och veta att du gjort abort för att 
    det var samma kön som dom men hade behållit om det var samma kön 
    som deras syster? 
    Ja du får tänka till om det hela! Men vad tycker sambon om abort beroende av kön?

Tack, det är sådana här svar jag hoppades på. 
  • Emmamiman
    Aliona skrev 2024-02-22 21:17:41 följande:

Jag har en syster och en bror. Jag har varken idag eller under uppväxten närmre förhållande till min syster än min bror. Min syster har väldigt nära relation med sin bror men inte med mig. Jag tror att du har en båda könsbunden och förlegad syn på syakonskap. Två systrar kan bli nära varandra men också rivaler och inte tåla varandra. Och könet säger inget om personligheten - du kan få en vild flicka eller lugn och känslig pojke. 

Sen är det ju inte alls säkert att du blir gravid en gång till - och om du blir det är det 50% sannolikhet att det blir en pojke då med. Ska du ha tagit bort din dotters lillasyskon för en idé om att det kanske var fel kön? 

Tack, jag är väldigt tacksam att du svarade och fick mig att tänka annorlunda. 
  • Emmamiman
    Emmamiman skrev 2024-02-22 21:23:34 följande:
    Tack, det är sådana här svar jag hoppades på. 
    Sambon känner att abort är det enda rimliga alternativet, oavsett kön. Han har inte alls samma tankar som mig. 
  • Emmamiman
    Anonym (Pappa) skrev 2024-02-22 20:45:49 följande:

Nej du är inte dum i huvudet. Man får önska kön på sitt barn och bli besviken. Gör det som är bäst för din familj. Ingen har att göra med anledningen 👍

Tack! Du verkar vara väldigt ensam härinne om att tycka så 😉
  • Emmamiman
    Anonym (Skäms) skrev 2024-02-22 19:59:35 följande:
    Erkänn, och skäms. Du hade alltså behållt om det varit en flicka.

Det här kan vara 2024s lågvattenmärke på Familjeliv. Ligger här bredvid mina underbara söner och du väntade alltså till du kunde göra NIPT för att ta reda på kön för att resonera om abort då? Alltså. Hemskt. I fall som ditt borde NIPT vara förbjudet. Du har medvetet väntat för den parametern.

Vet inte ens vad jag kan säga. 
    Jag erkänner och skäms. Säkert lågvattenmärke 2024. Säkert har ingen mer i världshistorien gjort och tänkt som jag. Abortfrågan hade dock varit högst relevant även om det visar sig vara en flicka, eftersom vårt läge ser ut som det gör. 
  • Emmamiman
    Anonym (Skäms) skrev 2024-02-23 03:51:49 följande:

Du tar det inte på allvar, vad du håller på med och du tar inte av dig av kritik utan försöker ironisera bort det. 

Om könet hade varit oviktigt hade du inte gjort NIPT med könsavslöjande. Varför väntsde du ens på det istället för att ta beslutet 2 v innan? 

Du vill ta bort ett syskon till dina barn för att det har, enligt dig, fel kön. Det är sjukt.

Jag är inte ironisk. 
  • Emmamiman
    Cathariiina skrev 2024-02-23 05:51:43 följande:

Det är väl klart att du inte ska göra abort, om det bara är p.g.a. könet. Eller om du inte skulle ha gjort det, om det hade varit det andra könet. Hör du inte hur det låter? Utan ska du göra abort nu, så ska det vara för att ni absolut inte orkar med fyra barn, och detta kommer att förstöra ert äktenskap och därmed även barnens trygghet. 

Och du har ju redan en flicka, det måste väl räcka? Om man ALLS ska hålla på och önska sig ett visst kön. Du har ett lyxproblem, som både har hittat någon att skaffa barn med, och som har så lätt att bli gravid - men det inser du nog inte själv.

Tack för svar. Ja kan inte garantera nånting men riskerna finns absolut där för allt du räknar upp. Därmed blir valet så mycket svårare. 
  • Emmamiman
    Anonym (Skäms) skrev 2024-02-23 07:48:35 följande:
    Då är du bara sorglig alltså. Den här tråden är bisarr. Du väntar alltså med abortfundering till du gör NIPT.

Stackars dina söner som alltså inte ses som bra syskon av sin mor.
    Jag älskar mina söner, de är de bästa syskonen. Det hade varit fint med en till syster bara. Och jag skäms över denna tanke. 
  • Emmamiman
    Anonym (qwerty) skrev 2024-02-23 17:22:23 följande:

Ja du är dum i huvudet. Tycker synd om dina barn för att de inte kan bli älskade för sin personlighet snarare än om de kan pissa stående. Mår illa av sådana människor som du.

Ja jag med. Mår illa av att jag skrivit denna tråd, försöker ta bort men går inte 
Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?