Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?

Emmamiman skrev 2024-02-22 21:41:16 följande:
    Nä jag vet mitt hjärta är jävligt konstigt ibland. Jo jag vet alla rationella argument men hur ska jag kunna ta bort en 4cm litet kryp som redan sprattlar? Svara gärna på det. 
    Det sprattla inte i v 12. Och man kan heller inte få reda på fostret kön med NIPT. Så det kan lika gärna vara en flicka. 
  • Anonym (M)
    Elisa02 skrev 2024-02-22 19:11:41 följande:

Hej. Jag förstår att det är ett svårt beslut, det var det för mig också men jag behöll min dotter trots att hon blev till av en grov våldtäkt så har ärligt talat ganska svårt att förstå att människor gör abort av skäl som dina. Du har ingen skyldighet mot pappan att göra det. Han valde att ta risken. Barnet är också ganska utvecklat i vecka 12 och har du de här känslorna tror jag inte du kommer må bra av en abort

Varför? 

Du påminns hela tiden om den grova våldtäkten. Varför utsätta sig för det?
  • Anonym (M)
    Elisa02 skrev 2024-02-23 07:06:16 följande:
    Nu verkar det inte som någon planerat detta barn? Jag anser däremot att det gått snett redan när man blivit gravid och annars "behöver" göra abort i vecka 12 eller senare. Tycker det är dumt både mot sig själv och barnet i magen. Jag själv tar endast studiebidrag men om jag inte haft ekonomin och sparade pengar hade jag hellre tacksamt tagit emot bistånd än gjort en sen abort. Skulle inte behöva ha enormt dåligt samvete. Dels har mina föräldrar betalat mycket i skatt, dels kommer jag betala en del skatt då jag utbildar mig (tänker att jag kanske mått sämre och varit sjukskriven ifall jag gjort abort och kanske inte tagit tag i problemen), men befann mig också liksom TS i en utsatt situation. Sedan tycker jag givetvis aldrig man ska bli gravid med inställningen att leva på bidrag, men det är hon ju redan
    Du hade fått ts csn som alla andra samt extra lån för barn och inte ens varit berättigad ekonomisk bistånd som student. 
Svar på tråden Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?