Erfarenhet av abort när hjärtat säger nej?
Jag har gjort en abort när hjärnan sa kör på och hjärtat sa nej. Det var känslomässigt väldigt tufft, jag grät och brottades med mina känslor. På sjukhuset när jag skulle få tabletterna sa sköterskan till mig att om jag inte vill göra aborten kan jag inte få tabletterna, eftersom de får ju inte ge ut de om de misstänker att mamman inte vill. Jag höll fast vid att jag VILL göra abort, men att det såklart känns jobbigt, och jag fick medicinen.
Det var ett SÅ BRA beslut!! Jobbigt i stunden - men helt rätt. När det handlar om familjen behöver man ibland låta hjärnan ta besluten, eftersom hormoner och känslor ibland gör det svårt att se klart och fatta rätt beslut. Jag tycker inte du ska riskera er familj och er ekonomi. Det är bättre att de barn du redan har och den familj du redan har mår bra, trivs, har bra förutsättningar och god ekonomi. Det är inte värt att riskera det om du ser att risken finns. Pappan vill ju inte heller ha det här barnet skriver du.
Jag har aldrig ångrat mig, även om det var jobbigt där och då. Det var rätt beslut för vår familj helt enkelt.