• Anonym (Kaffedraken)

Folk har fullt upp med sitt eget

Stämmer detta? Eller kan man se att folk faktiskt har tid över att lägga sig i andras liv, faktiskt stör sig på andras utseende så att de måste klanka ner på dom, hånar andra som inte gör dom de tycker att man ska göra, osv?

• Svar på tråden Folk har fullt upp med sitt eget
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (.) skrev 2024-02-20 14:37:45 följande:
    Du har för höga förväntningar på dessa människor. Alla är inte alltid konstruktiva.
    Det är nog så. Det att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad är en fin tanke, men...
  • Anonym (.)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 14:56:13 följande:
    Det är nog så. Det att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad är en fin tanke, men...
    men...ändå startar man alla dessa trådar på temat och klankar på det andra könet
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (.) skrev 2024-02-20 15:20:07 följande:
    men...ändå startar man alla dessa trådar på temat och klankar på det andra könet
    Ja, jag tar inte illa upp om kvinnor kritiserar män som beter sig illa. Jag tolkar det inte som att hon menar alla män. Det är ju bra om män som beter sig illa får sig en tankeställare och kanske skärper sig.
    Jag tycker det är helt ok att kritisera de som beter sig illa.
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 15:28:32 följande:
    Ja, jag tar inte illa upp om kvinnor kritiserar män som beter sig illa. Jag tolkar det inte som att hon menar alla män. Det är ju bra om män som beter sig illa får sig en tankeställare och kanske skärper sig.
    Men när folk säger ifrån och när de har fått nog av att du spyr ur dig en massa kränkande saker så förstår du inte, eller vill inte förstå, att det är dags att backa undan för annars upplevs du som otrevlig. 

När ska du förstå att ditt beteende inte är det allra bästa?
  • Anonym (Jag)

Jag tycker många (för många) småbarns mammor har för mycket tid att lägga sig i andra småbarns mammors liv.  

• Anonym (.)
    Så varför är det så viktigt för dig att poängtera att de som betedde sig så var kvinnor?
  • Hejhoppgummi

folk har fullt upp. Det är de som saknar liv och driv som har tid att älta samma sak om och om och om och om igen. och några varv till när vi ändå håller på.

har man ett liv så har man inte tid att dagligen älta specifika enskilda händelser från enskilda individer. det är fruktansvärt med slöseri med tid att älta ?den där gången jag inte fick knulla? i 365 trådar på familjeliv, tänk om man istället lade samma tid på att faktiskt kamma sig och ragga. då hade man säkert knullat vid det här laget, men det är otrooooligt viktigt att älta istället, måste vara bättre orgasm desto längre ältande och vältrande 

• Anonym (Varför drabbas du ständigt mer än andra?)
    Nej men du tar illa upp av vissa saker och du måste ta till dig att folk tar illa upp av saker du inte tar illa upp, du kan inte säga att dom har har fel att dom inte får ta illa upp av saker du har bestämt. 
    När du skriver kvinnor betyder ju det majoriteten av kvinnor det betyder det i svenska språket och det har du fått det tillsagt flera ggr. 
    Skriv dom kvinnor som gör på ett visst sätt, inte kvinnor, det blir språkligt fel om du inte menar kvinnor i stort.
    Varför ska kvinnor i stort tänka till om att bete sig bättre när du menar just dom kvinnor som gör så. 
    Om du använder uttryck som betyder något annat än du menar kommer folk att missuppfatta dig och ta illa upp. Du kan inte sen säga att dom borde förstått vad du menade och att du inte skulle ha tagit illa upp.
    Många missförstår dig skriver du ofta men det är ju för att du just skriver en sak men menar något annat, folk läser det du skriver med den betydelsen det du skriver har och inte det du tänkt.

När du skriver kvinnor borde tänka till och inte säga saker till män, kvinnor hycklar och dömer betyder det i svenska språket en majoritet eller kvinnor som grupp.
    Då tolkar folk det just som det och folk tycker att du generaliserar om kvinnor då du hellre aldrig säger att män beter sig dåligt.

Man undrar varför kvinnor som kollektiv ska tänka till att bete sig för att några kvinnor gjort något men inga män ska tänka till inte ens dom som betet sig dåligt.
    Varför ska kvinnor som inte gjort något läxas upp och få tillsägelser för det är ju det du gör när du skriver kvinnor.

Det är ju som att om en svensk person gör något dåligt utomlands skulle man säga, svenskar tänk till lite och bete er, alltså en uppmaning till just svenskar som betyder just svenska folket, svenskar i allmänhet, det är det som är betydelsen dvs en kollektiv tillsägning och varför skulle alla svenskar göra det för att en svensk gjort något. Samma med kvinnor, varför ska andra kvinnor tänka till bara för att dom är kvinnor för att andra kvinnor sagt något.
    Sen att du inte tar åt dig gör ju inte att inte andra som läser just vad det står gör det.
  • Anonym

Jag har länge varit genuint nyfiken på hur mycket tid du själv har att lägga på FL.

Det enda du gör är ju att lägga dig i andras liv och hur de är och startar trådar där du klankar på andra.

Gör du INGENTING av värde för någon, någonsin?

• Anonym (Fullt_upp)
    Hejhoppgummi skrev 2024-02-20 16:45:19 följande:

folk har fullt upp. Det är de som saknar liv och driv som har tid att älta samma sak om och om och om och om igen. och några varv till när vi ändå håller på.

har man ett liv så har man inte tid att dagligen älta specifika enskilda händelser från enskilda individer. det är fruktansvärt med slöseri med tid att älta ?den där gången jag inte fick knulla? i 365 trådar på familjeliv, tänk om man istället lade samma tid på att faktiskt kamma sig och ragga. då hade man säkert knullat vid det här laget, men det är otrooooligt viktigt att älta istället, måste vara bättre orgasm desto längre ältande och vältrande 

Har man "fullt upp" brukar inte heller finnas tid eller engagemang till att svara på alla dessa trådar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-20 15:32:05 följande:
    Men när folk säger ifrån och när de har fått nog av att du spyr ur dig en massa kränkande saker så förstår du inte, eller vill inte förstå, att det är dags att backa undan för annars upplevs du som otrevlig. 

När ska du förstå att ditt beteende inte är det allra bästa?
    Jag tycker det är viktigt att markera när nåt är snett. Jag tycker det är bra när kvinnor kritiserar män som tafsar utan medgivande t ex, eller anser att kvinnor ska ställa upp för att det är synd om män som inte fått ligga på länge.
    Jag kritiserar kvinnor som anser att de får säga vad som helst till män, håna män, klanka ner på mäns kroppar. Om kvinnor tycker att män inte förtjänar såna påhopp från kvinnor, så borde de kvinnorna tycka att det är bra när en man säger ifrån. Tydligen inte.
  • Anonym (Varför drabbas du ständigt mer än andra?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 17:57:29 följande:
    Jag tycker det är viktigt att markera när nåt är snett. Jag tycker det är bra när kvinnor kritiserar män som tafsar utan medgivande t ex, eller anser att kvinnor ska ställa upp för att det är synd om män som inte fått ligga på länge.
    Jag kritiserar kvinnor som anser att de får säga vad som helst till män, håna män, klanka ner på mäns kroppar. Om kvinnor tycker att män inte förtjänar såna påhopp från kvinnor, så borde de kvinnorna tycka att det är bra när en man säger ifrån. Tydligen inte.
    Jaha så du har alltså startar trådar där du säger till män att tänka till hur dom pratar till kvinnor, att dom inte ska klanka ner på kvinnors kroppar, att dom inte ska förlöjliga och nedvärdera, dom borde veta hur det känns. Att du är förvånad över att dom inte vet bättre osv. 
    Du har alltså skrivit det och sagt till män?
    Jag har totalt missat både dom trådarna du startat om det och dom trådarna du skrivit det i.
    Men bra att du har skrivit och uppmanat män att bete, bra att du som man säger ifrån mot dom männen!

Om kvinnor tycker att män inte förtjänar såna påhopp från kvinnor, så borde de kvinnorna tycka att det är bra när en man säger ifrån.

• Anonym (Otto)

Jag noterar mycket hur andra ser ut och vad de gör. Inte så att jag någonsin är taskig eller så. Detta beror troligtvis på att jag inte har något liv.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför drabbas du ständigt mer än andra?) skrev 2024-02-20 18:06:12 följande:
    Jaha så du har alltså startar trådar där du säger till män att tänka till hur dom pratar till kvinnor, att dom inte ska klanka ner på kvinnors kroppar, att dom inte ska förlöjliga och nedvärdera, dom borde veta hur det känns. Att du är förvånad över att dom inte vet bättre osv. 
    Du har alltså skrivit det och sagt till män?
    Jag har totalt missat både dom trådarna du startat om det och dom trådarna du skrivit det i.
    Men bra att du har skrivit och uppmanat män att bete, bra att du som man säger ifrån mot dom männen!

Om kvinnor tycker att män inte förtjänar såna påhopp från kvinnor, så borde de kvinnorna tycka att det är bra när en man säger ifrån.
    Jag tror faktiskt jag gjorde nån sån tråd för längesen. Jag vet att jag skrivit i trådar där kvinnor blivit illa behandlade av män. Uppmanat män att tänka lite, vara snälla mot kvinnor.
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 17:57:29 följande:
    Ställa upp??? Vad ska kvinnor ställa upp på när män inte får ligga?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-21 11:41:42 följande:
    Inget. Men det verkar finnas män som tycker att kvinnor ska ge dom barmhärtighetssex, för att det är synd om dom.
  • Anonym
    Agda90 skrev 2024-02-21 11:41:42 följande:
    Han skriver ju att han tycker att det är bra att kvinnor säger ifrån när någon har den åsikten.
    Läskunnig kanske du åtminstone är?
Svar på tråden Folk har fullt upp med sitt eget