• Agda90

Folk har fullt upp med sitt eget

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?
    JA!
    Jag har fullt upp med mitt liv! Min familj, jobb, vänner, hobbysar. Varför ska jag lägga energi på folk som har en massa åsikter utan att veta något egentligen?

Hur jag ser ut har inget med någon annan att göra. Men det finns garanterat de som tycker både det ena och det andra. JAG SKITER I DET!
    Det är deras hälsa som tar stryk av att hålla på med skvaller och skitsnack, inte min.

Som jag skrev i något annat inlägg. Vi har ETT liv och EN kropp. 
    Varför ska jag anpassa mig efter alla andra? Jag lever mitt liv och det kan alla andra också göra. 
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 12:14:51 följande:
    Jag pratar om andra. Som att gå till gymmet eller gå till stranden t ex. Många säger att de har sina egna nojor och fullt upp med sig själva, och bryr sig inte om andra och hur dom ser ut. Stämmer det?

Får göra ett tillägg där. 

Jag bryr mig om hur jag ser ut. Vårdar min kropp. Men jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig. 

• Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 15:28:32 följande:
    Ja, jag tar inte illa upp om kvinnor kritiserar män som beter sig illa. Jag tolkar det inte som att hon menar alla män. Det är ju bra om män som beter sig illa får sig en tankeställare och kanske skärper sig.
    Jag tycker det är helt ok att kritisera de som beter sig illa.
    Men när folk säger ifrån och när de har fått nog av att du spyr ur dig en massa kränkande saker så förstår du inte, eller vill inte förstå, att det är dags att backa undan för annars upplevs du som otrevlig. 

När ska du förstå att ditt beteende inte är det allra bästa?
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-20 17:57:29 följande:
    Jag tycker det är viktigt att markera när nåt är snett. Jag tycker det är bra när kvinnor kritiserar män som tafsar utan medgivande t ex, eller anser att kvinnor ska ställa upp för att det är synd om män som inte fått ligga på länge.
    Jag kritiserar kvinnor som anser att de får säga vad som helst till män, håna män, klanka ner på mäns kroppar. Om kvinnor tycker att män inte förtjänar såna påhopp från kvinnor, så borde de kvinnorna tycka att det är bra när en man säger ifrån. Tydligen inte.
    Ställa upp??? Vad ska kvinnor ställa upp på när män inte får ligga?
Svar på tråden Folk har fullt upp med sitt eget