Inlägg från: Anonym (Helsingfors) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helsingfors)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Tink skrev 2024-02-19 09:15:51 följande:
    Vad får du ut av att fördärva denna tråd?

Vi är flera som har tillbringat årtionden på gym och som försöker peppa trådstartaren att våga gå till gymet och stå för sin kropp utan att skämmas för den vackra människa hon är.

Men när du - helt felaktigt - hävdar att gym är en uppvisningslokal för vältränade kroppar där de som inte uppfyller kraven blir hånade, så gör du raka motsatsen.

Varför gör du på detta vis?
    Jag har inte fel, även om du tycker det. Mina erfarenheter är så. Du kanske inte sett det, och då är det ju positivt.
    Jag tyckte också att jag bra och fin som jag var, jag var ung och i bra form. Stark, kände mig fri, levande. Det fick jag inte göra. Kvinnor hade problem med hur min kropp såg ut och var tvungna att säga det till mig.
    Men det är skillnad här förstås, beroende på om det är man eller kvinna. En kvinna är fin som hon är. En underbar och unik varelse.
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (Fitnessbruden) skrev 2024-02-19 09:19:19 följande:
    TS, ignorera det som den här profilen skriver. En del vill trolla sönder och förstöra för andra, bortse från det. Dom andra som skriver att dom har en positiv erfarenhet av sitt mångåriga gymmande, det är den sanna bilden. Du lär förstå det själv men bara för att poängtera det :)
    Talar du om för andra vilka de ska lyssna på? Jag uppmuntrar henne att gå till gymmet om hon vill det, jag skrev att jag hoppas hon hittar ett gym där hon trivs.
    Jag vet bara hur gym oftast ser ut.
  • Anonym (Helsingfors)
    PH76 skrev 2024-02-19 09:29:44 följande:
    Jag har inte sett något av det du skriver om på mitt nuvarande gym. Personligen så ser jag ut som en uteliggare när jag är på gymmet. Slita mjukisbyxor och t-shirt, och badtofflor (om jag inte ska köra ben).
    Underbart. Vi får hoppas att TS hittar ett sånt gym Glad
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (x2y) skrev 2024-02-19 10:02:26 följande:

Hej TS, vet du jag känner igen mig. Men jag är en sådan person som aldrig gillat mig själv heller. Precis som dig, märkte jag att det gick att hantera när jag är ensam. Klarar inte av folk som tar i mig och beröring. Och det värsta, var en gång när jag sårade en man pga av det. Han var verkligen fin, och förstod att det berodde på mitt förflutna. Det är nog därför jag fungerar bäst själv. Och har hittat det som fungerar för mig, för att jag ska må bra. Sen märker jag, ju äldre man blir desto mer skiter man i det. Man får andra prioriteringar.

Och när det kommer till gym. Jag läste faktiskt lite om det här. Artiklar och undersökningar. Och det är faktiskt en del kvinnor som undviker gym pga av detta. Men vi lever i en modern värld. Skippa gymmet. Kör på övningar hemma och utomhus om du kan. Nu finns det ju så bra redskap för det. Dessutom kommer du spara en himla massa pengar. Som du kan göra annat för. Att gå på gym är väldigt dyrt. Bättre investera i ett hemmagym. Då betalar du ju bara en gång för det. 

Kanske att KBT terapi, är något för att öka din självkänsla. Jag själv skulle nog gått på det. Men det är väldigt lite saker som intresserar mig , när det kommer till människor nu. Har inget intresse längre av relationer. Så det är sak samma. Och jag är gammal , eller börjar bli. Och det är rätt skönt faktiskt. Jag lever i min egen lilla bubbla och har det bra där:) Det är det viktigaste.

Det är vanligt att folk rekommenderar terapi. Man undrar om alla som gör det, själva gått i terapi? De som klankar ner på andras kroppar, har de nåt ansvar för vad de säger? Eller är det bara den som blir drabbad som har saker att jobba med?
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (standard.) skrev 2024-02-19 10:15:52 följande:
    Ts säger ingenting om att någon har klankat ner på hennes kropp.

Hon skriver såhär: Jag har alltid varit otrygg och aldrig riktigt gillat mitt utseende och kropp.
    Ok, men tråden handlar om gym och osäkerhet över att gå dit. Jag har erfarenhet av att kvinnor klankat ner på min kropp. Så jag skulle aldrig gå till gymmet nu. Varför utsätta sig för det?
    Kanske jag som har saker att jobba med. Men de som klankar på andras kroppar, har de saker att jobba med också?
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 10:18:02 följande:
    Ok, men tråden handlar om gym och osäkerhet över att gå dit. Jag har erfarenhet av att kvinnor klankat ner på min kropp. Så jag skulle aldrig gå till gymmet nu. Varför utsätta sig för det?
    Kanske jag som har saker att jobba med. Men de som klankar på andras kroppar, har de saker att jobba med också?
    Jag vet ju själv att det skulle vara fel av mig att klanka ner på kvinnors kroppar. Jag skulle känna mig taskig och jag vill helt enkelt inte göra det. Jag tar hänsyn till kvinnors känslor och har inte det behovet att slänga ur mig såna kommentarer till en kvinna.
  • Anonym (Helsingfors)

TS drar sig för gymmet för hon vill undvika män som glor. Det kan jag förstå. Jag har tränat på gym där det bara var jag och en tjej. Jag glodde inte, jag körde på med min träning. Det var faktiskt hon som började prata med mig, hon kände väl att jag var schysst och kände sig tryggSå det var kul.
    Män som glor har nog saker att jobba med. Jag ser att tjejer är snygga, jag registrerar det. Men jag glor inte. Skulle kännas fel att göra det.

• Anonym (Helsingfors)
    Anonym (standard.) skrev 2024-02-19 10:26:19 följande:
    Visst, men det är ju en helt annan tråd. Det är inte vad den här tråden handlar om. 
    Ja, det blev lite off topic, och jag ber om ursäkt till TS.
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-02-19 10:30:03 följande:

Jag kände så som dig förr, jag ser hur vissa av männen fastnar med blickarna på de unga och smala kvinnorna och jag minns hur obekvämt jag tyckte det var när jag själv var ung. 

men med åldern och extrakilon så "syns" jag inte längre på gymmet för de som "spanar" på andra. Det är ingen som iakttar mig (varken i sexuellt syfte eller som "kolla fettot" nöje) så jag kan helt plötsligt slappna av och göra mitt och det finns massor av medelålders kvinnor med alla olika typer av kroppar där, så var inte rädd.

kanske du kan söka efter en träningskompis så du känner dig lite mer bekväm? Gymmet är för alla, inte bara de vältränade och snygga.

Många gym utger sig för att vara för alla, men i verkligheten så ser det inte ut så. Och ofta bara på vissa tider.
  • Anonym (Helsingfors)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-02-19 10:41:45 följande:

Vill du inte hjälpa ts att må bättre och våga gå utanför sin komfort zon? TS har skapat en tråd som ger intrycket att hon vill komma över dessa tankarna och börja träna.

din bitterhet över din egen situation är inte hjälpsam i detta fallet.

Jo, det är därför som jag är realistisk.
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?