Inlägg från: Anonym (Loppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loppan)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Jag kände så som dig förr, jag ser hur vissa av männen fastnar med blickarna på de unga och smala kvinnorna och jag minns hur obekvämt jag tyckte det var när jag själv var ung. 

men med åldern och extrakilon så "syns" jag inte längre på gymmet för de som "spanar" på andra. Det är ingen som iakttar mig (varken i sexuellt syfte eller som "kolla fettot" nöje) så jag kan helt plötsligt slappna av och göra mitt och det finns massor av medelålders kvinnor med alla olika typer av kroppar där, så var inte rädd.

kanske du kan söka efter en träningskompis så du känner dig lite mer bekväm? Gymmet är för alla, inte bara de vältränade och snygga.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 10:31:53 följande:
    Många gym utger sig för att vara för alla, men i verkligheten så ser det inte ut så. Och ofta bara på vissa tider.

Vill du inte hjälpa ts att må bättre och våga gå utanför sin komfort zon? TS har skapat en tråd som ger intrycket att hon vill komma över dessa tankarna och börja träna.

din bitterhet över din egen situation är inte hjälpsam i detta fallet.

• Anonym (Loppan)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-20 09:35:51 följande:
    Vad tycker du om de som känner att de måste anmärka negativt på andras kroppar? Gäller det att de jobbar med sig själva också?

Har du verkligen råkat ut för människor som kommenterat din kropp när du tränat på ett gym?
    det känns mest som hjärnspöken som kommer från dina egna komplex.

• Anonym (Loppan)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-02-20 10:23:07 följande:
    Ja, undrar vad som gör att man går från vältränad student till överviktig medelålders tant? Det hände mig också??
    De unga är inte alltid vältränade men naturligt smala, många kvinnor är det vid den åldern utan större ansträngning. Men sen kommer barnfödande och trötthet som gör att man förändrar sin vardag för att finnas för barnen och inte så mkt mer ork finns kvar i vardagsruljansen. Samtidigt förändras hormonerna vilket gör det svårare att gå ner i vikt eller att hålla sig på en normal nivå.
    inte konstigt alls. Kvinnors kroppar och hormoner är annorlunda mot hur mäns är och förändras med åren.
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?