Inlägg från: Anonym (Fitnessbruden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fitnessbruden)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Anonym (Gym tjej) skrev 2024-02-19 08:26:56 följande:

Jag blir glad när jag ser nya otränade överviktiga tjejer på Gymmet.
    tänker ?you go girl?

Samma här. Alla är nybörjare i början, och det spelar ingen roll om man inte går in för träning ordentligt heller. Man är där för sin egen skull. Speglar är bra för att se vad man gör även för mig som är en gymråtta sen 30 år tillbaka.

Sen ska man vara medveten om att gym kan vara en plats för dom som kanske inte har så bra självkänsla, det är utseendebetonat. Du vet inte hur den vältränade killen bredvid dig känner inuti inför sig själv. Men dom inbitna gymrävarna är ett trevligt hjälpsamt släkte, du behöver inte känna dig dålig pga. hur du ser ut. Dom flesta är där för att dom trivs, man gillar när andra trivs där med.
  • Anonym (Fitnessbruden)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 08:49:19 följande:
    Ja, många på gym trivs med att visa upp sig själva inför andra, och att kolla in sig själv i spegeln. När man pumpat armarna lite så är det så snyggt när blodådrorna syns.
    Du får stå för den åsikten själv, du filtrerar den genom dig själv så att säga. Jag och många andra har aldrig varit intresserade av att visa upp någonting, det är ett intresse och med mig själv, vad jag kan åstadkomma.

Jag har rätt ofta på mig en del kläder, speciellt under uppvärmning för att få optimalt upplägg för att inte skada mig. Så uppvisning finns inte på skalan.
  • Anonym (Fitnessbruden)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 09:10:29 följande:
    Det är för att det är en tävling bland de som är på gymmet. Jag lyfter tyngre än dig. Jag har snyggare magrutor än dig. Jag har snyggare kläder än dig. Kolla min rumpa. Osv.
    TS, ignorera det som den här profilen skriver. En del vill trolla sönder och förstöra för andra, bortse från det. Dom andra som skriver att dom har en positiv erfarenhet av sitt mångåriga gymmande, det är den sanna bilden. Du lär förstå det själv men bara för att poängtera det :)
  • Anonym (Fitnessbruden)

Moderation på sin plats här?

• Anonym (Fitnessbruden)

TS, för mig är gym en fristad där jag kan koppla bort jobbet och tankar på privata måsten. En plats där jag bara är i nuet, det är väldigt avslappnande för mig.

Det enda som skulle kunna störa mig är folk som tränar högljutt på jobbigt sätt, då funkar lurarna jag har om jag tränar utan sällskap som avskärmning. Jag gör min grej i fred. Om folk tittar så ser jag antingen inte det eller så berör det mig inte, jag är fokuserad på min träning. Lite småprat är bara trevligt med likasinnade som gillar tiden där som jag. Rekommenderas!

• Anonym (Fitnessbruden)

Frågan är om det bästa inte är att bara är att ignorera kaffedraken. Får han ingen respons så är det antagligen inte lika tillfredställande för honom att köra sin egen agenda överallt, år efter år efter år...

Fast man vill inte låta en negativ dyngspridare stå oemotsagd heller.

• Anonym (Fitnessbruden)
    Agda90 skrev 2024-02-20 10:58:27 följande:
    Det tråkiga är att folk som vill och behöver få svar, som TS här, blir bortskrämda. 
    Ja det är ju det. Är ju kanon att kunna ställa frågor här för man kan få delvis andra svar än irl. Minns tiden när jag hängde på FL får ett antal år sen innan kaffedrakens kapande, det var bättre.
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?