Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Hej ts! Jag var som du i många år, men tränar nu på gym regelbundet.

För mig blev räddningen att mitt jobb hade ett litet källargym som sällan användes, och att jag därför kunde träna där i fred. Ibland kom det någon mer, så jag vande mig vid att träna tillsammans med någon annan.När jag sedan bytte jobb vågade jag mig till ett "vanligt" gym, eftersom gym nu kändes ok.

Mitt förslag är att du börjar träna på ett gym som är öppet 24h, och väljer en tid när det är tomt. Det brukar vara mest folk på kvällen efter jobbet (16.30-20.00), plus en liten lunchrusning 11- 13.00. Mitt tips är alltså på dagtid utanför lunch, eller väldigt sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Då är det ganska tomt, och du kan vänja dig vid omgivningen.

Många gym har dessutom "tjejgym" speciellt för tjejer. Kolla hur det ser ut runt dig!

Sedan är tricket in med lurarna i öronen, och kör din grej. Ignorera de  andra! Lycka till! 

• annabellelee
    annabellelee skrev 2024-02-19 09:25:33 följande:

Hej ts! Jag var som du i många år, men tränar nu på gym regelbundet.

För mig blev räddningen att mitt jobb hade ett litet källargym som sällan användes, och att jag därför kunde träna där i fred. Ibland kom det någon mer, så jag vande mig vid att träna tillsammans med någon annan.När jag sedan bytte jobb vågade jag mig till ett "vanligt" gym, eftersom gym nu kändes ok.

Mitt förslag är att du börjar träna på ett gym som är öppet 24h, och väljer en tid när det är tomt. Det brukar vara mest folk på kvällen efter jobbet (16.30-20.00), plus en liten lunchrusning 11- 13.00. Mitt tips är alltså på dagtid utanför lunch, eller väldigt sent på kvällen eller tidigt på morgonen. Då är det ganska tomt, och du kan vänja dig vid omgivningen.

Många gym har dessutom "tjejgym" speciellt för tjejer. Kolla hur det ser ut runt dig!

Sedan är tricket in med lurarna i öronen, och kör din grej. Ignorera de  andra! Lycka till! 

Ska tillägga att jag är en småknubbig småbarnsmamma, så vi går också på gym! Jag älskar känslan att vara hyfsat stark och kunna öppna en gurkburk på egen hand (det klarade jag inte innan), så det är värt det!
  • annabellelee
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-20 08:56:04 följande:
    Säkert individuellt. Jag körde bl a militärpress med skivstång och där var det ett stort plus att jag inte kollade i spegeln. Jag kände mer när det var rätt, istället för att bli distarherad av att glo på sig själv samtidigt.
    Kaffedraken, SLUTA! SLUTA ta andras trådar och göra dem till att handla om dig!! Du skapar massor av trådar om dina problem, och jag svarar gärna till dig i dem, men ANDRA MÄNNISKOR HAR OCKSÅ PROBLEM som de måste få diskutera, som inte handlar om dig!!
  • annabellelee

Till ts: som sagt, hitta ett gym med tjejavdelning! Det finns på många ställen, och där är stämningen mer avslappnad än på killavdelningen.

Fråga gärna om du får gå och provträna eller bara titta runt på gymmen: jag går på ett gym där jag bor, som är fullt av vältränade unga studenter, och ett gym nära mitt jobb, fullt överviktiga medelålders tanter - det är samma gymkedja, men eftersom gymmen ligger i olika stadsdelar kommer olika typer av människor dit.

Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?