Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Välj gym med omsorg så kommer du kunna hitta ett gym med bra mix av alla möjliga människor i storlekar, åldrar och klädstilar.

Hitta ett gym med sjukgymnaster knutna till sig. Då får du alla möjliga typer av folk som tränar allt möjligt. Gamla, skadade, träningsvilliga och motvilliga. Det fåtalet som är på gymet för att spana dras inte dit.

Jag upplever mig aldrig uttittad på gymet, de allra allra flesta är där för att just träna. Inte glo på andra.

• cosinus
    Agda90 skrev 2024-02-20 08:24:32 följande:
    Och vi som tränar på gym vet att det kan behövas en spegel för att se att man verkligen får till en övning rätt. Och det spelar ingen roll hur länge man har tränat. Man behöver se. 
    Jag håller med dig här. Det finns säkert de som klarar sig utan spegel men jag är inte en av dem.

När mitt gym gjorde om för några år sen hamnade de fria vikterna vid en vägg utan speglar temporärt och jag tyckte det var sjukt svårt. Sa det till en kille jag känner som jobbar som PT på gymet och han bara skrattade och sa att det känns ju i kroppen när det blir rätt. Och ja, för vissa kanske. Men jag tycker det är svårt utan speglar. Inte alla övningar såklart. Men t ex axelpress med hantlar. Där vill jag se. 

Generellt så går ju maskiner oftast bra utan speglar medans allt där man kan vingla runt med vikter underlättas av att man faktiskt ser sin egen rörelse.
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?