Inlägg från: Anonym (x2y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x2y)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Hej TS, vet du jag känner igen mig. Men jag är en sådan person som aldrig gillat mig själv heller. Precis som dig, märkte jag att det gick att hantera när jag är ensam. Klarar inte av folk som tar i mig och beröring. Och det värsta, var en gång när jag sårade en man pga av det. Han var verkligen fin, och förstod att det berodde på mitt förflutna. Det är nog därför jag fungerar bäst själv. Och har hittat det som fungerar för mig, för att jag ska må bra. Sen märker jag, ju äldre man blir desto mer skiter man i det. Man får andra prioriteringar.

Och när det kommer till gym. Jag läste faktiskt lite om det här. Artiklar och undersökningar. Och det är faktiskt en del kvinnor som undviker gym pga av detta. Men vi lever i en modern värld. Skippa gymmet. Kör på övningar hemma och utomhus om du kan. Nu finns det ju så bra redskap för det. Dessutom kommer du spara en himla massa pengar. Som du kan göra annat för. Att gå på gym är väldigt dyrt. Bättre investera i ett hemmagym. Då betalar du ju bara en gång för det. 

Kanske att KBT terapi, är något för att öka din självkänsla. Jag själv skulle nog gått på det. Men det är väldigt lite saker som intresserar mig , när det kommer till människor nu. Har inget intresse längre av relationer. Så det är sak samma. Och jag är gammal , eller börjar bli. Och det är rätt skönt faktiskt. Jag lever i min egen lilla bubbla och har det bra där:) Det är det viktigaste.

Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?