• PH76

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 08:00:45 följande:
    Besökt tre gym här och alla har speglar. Ja, speglar är till för att man ska kunna se sig själv. Om man  vet hur träning funkar så behöver man inte sig själv i speglar. Man känner när man gör rätt.
    Jag har tränat på gym sedan innan mobiltelefonen fanns i var persons fick (den fick ju inte plats). Speglar har alltid funnits i samma mängd och har inget med att tjejer vill ta bilder och titta på sig själva. Jag lyfter tungt och ofta och skulle inte köpa kort på ett gym som inte hade mycket speglar, speciellt vid de fia vikterna och smithmaskinen, och cable-crossen, det är rent ut sagt farligt. Speciellt när man kör tyngre axel- och benövningar, sen så hjälper det att hålla formen i de flesta andra övningar också. Min misstanke är att du kör för lätt för att det faktiskt ska spela någon roll.

Till TS vill jag säga, skit i vad andra tycker. De allra flesta kommer inte märka dig överhuvudettaget. de har fullt upp med att träna själva, de flesta av de som kommer att märka dig kommer att tycka att det är bra att du är där för att träna. Sen finns det ju vissa fjortis gym som t.ex SATS där det kanske är annorlunda, men det är ju bara att skippa dessa gym.

Jag kör på Medley i Täby badhus sedan ett par år tillbaka och tycker att det är kanon där, mest för att det inte är så mycket folk. Jag kör rätt fokuserat och vill inte behöva vänta på utrustningen jag vill ha. Jag har genom åren tränat på alla de större kedjorna och tror att just SATS passar dig minst, jag har inget problem med det förut att det är packet med folk och jag tycker att de mest sitter och tittar på sina telefoner istället för att träna.
  • PH76
    Anonym (Fitnessbruden) skrev 2024-02-19 08:46:57 följande:
    Samma här. Alla är nybörjare i början, och det spelar ingen roll om man inte går in för träning ordentligt heller. Man är där för sin egen skull. Speglar är bra för att se vad man gör även för mig som är en gymråtta sen 30 år tillbaka.

Sen ska man vara medveten om att gym kan vara en plats för dom som kanske inte har så bra självkänsla, det är utseendebetonat. Du vet inte hur den vältränade killen bredvid dig känner inuti inför sig själv. Men dom inbitna gymrävarna är ett trevligt hjälpsamt släkte, du behöver inte känna dig dålig pga. hur du ser ut. Dom flesta är där för att dom trivs, man gillar när andra trivs där med.
    Helt enig, de flesta är där för att göra sin grej.
  • PH76
    Anonym (H) skrev 2024-02-19 08:57:20 följande:
    Haha Sats fjortisgym? Din erfarenhet är från ett SATS-gym och så är det så på alla SATS? Du är väl smartare än så?
    Sorry, jag hade tyvärr Stockholmsglasögonen på mig, det blir så ibland. jag har tränat på 5-6 SATS i innerstan under många år och där var det så.
  • PH76
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 09:10:29 följande:
    Det är för att det är en tävling bland de som är på gymmet. Jag lyfter tyngre än dig. Jag har snyggare magrutor än dig. Jag har snyggare kläder än dig. Kolla min rumpa. Osv.
    Jag har inte sett något av det du skriver om på mitt nuvarande gym. Personligen så ser jag ut som en uteliggare när jag är på gymmet. Slita mjukisbyxor och t-shirt, och badtofflor (om jag inte ska köra ben).
  • PH76
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 15:04:27 följande:
    Nej, det handlar mer om människorna som tränar på gym. Om man inte ser att det finns vissa attityder och förväntningar på andra människor där, så är man antingen blind eller så har man haft turen att hitta ett gym där sånt inte förekommer. Tyvärr så finns de här attityderna och förväntningarna lite överallt. Jag ser det tydligt, andra verkar helt ha missat det.
    Varför bryr du dig om vad okända personer tycker och tänker? Ditt problem, ja du har problem, börjar där och inte på gymmet.
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?