Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Det finns gym med olika stuk och inriktning. Allt från privata flashiga dyra anläggningar till halvflashiga kedjor, mindre flashiga kedjor och rena hard core byggargym.

TS kolla där du bor om det finns flera gym. Som någon skrev ovan är Friskis & Svettis billigare och mer folkligt. Att träna i grupp peppar vissa, andra inte. 

Möjligheterna till hemmaträning är stora med allt som finns online och några redskap hemma. Sin egen kroppsvikt räcker väldigt långt, att bygga styrka behöver inte betyda en maskin på gymmet. Dessutom kan övningar med egna kroppvikten aktivera fler muskler på en gång samt öva balans och rörlighet.

De flesta kommuner har även utegym, kanske det kan vara något?

Att göra powerwalks i backig terräng ( jag kör backigt terrängspår) bygger styrka i benen och ger kondition, det är också träning. 

Hoppas du hittar din träningsform och rörelseglädje. Haka inte upp dig på att träning=gym. Man kan träna på en massa andra sätt.

• Anonym (H)
    PH76 skrev 2024-02-19 08:53:49 följande:
    Jag har tränat på gym sedan innan mobiltelefonen fanns i var persons fick (den fick ju inte plats). Speglar har alltid funnits i samma mängd och har inget med att tjejer vill ta bilder och titta på sig själva. Jag lyfter tungt och ofta och skulle inte köpa kort på ett gym som inte hade mycket speglar, speciellt vid de fia vikterna och smithmaskinen, och cable-crossen, det är rent ut sagt farligt. Speciellt när man kör tyngre axel- och benövningar, sen så hjälper det att hålla formen i de flesta andra övningar också. Min misstanke är att du kör för lätt för att det faktiskt ska spela någon roll.

Till TS vill jag säga, skit i vad andra tycker. De allra flesta kommer inte märka dig överhuvudettaget. de har fullt upp med att träna själva, de flesta av de som kommer att märka dig kommer att tycka att det är bra att du är där för att träna. Sen finns det ju vissa fjortis gym som t.ex SATS där det kanske är annorlunda, men det är ju bara att skippa dessa gym.

Jag kör på Medley i Täby badhus sedan ett par år tillbaka och tycker att det är kanon där, mest för att det inte är så mycket folk. Jag kör rätt fokuserat och vill inte behöva vänta på utrustningen jag vill ha. Jag har genom åren tränat på alla de större kedjorna och tror att just SATS passar dig minst, jag har inget problem med det förut att det är packet med folk och jag tycker att de mest sitter och tittar på sina telefoner istället för att träna.
    Haha Sats fjortisgym? Din erfarenhet är från ett SATS-gym och så är det så på alla SATS? Du är väl smartare än så?
  • Anonym (H)
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 09:00:45 följande:
    Ja, det är mina erfarenheter, så har det sett ut på de gymmen jag varit på. 
    ... och många andras erfarenhet är motsatsen.
  • Anonym (H)

Från en tidigare Ironman triathlet. Att man nödvändigtvis måste lyfta tung i gymmet för "att det ska göra skillnad och är det enda som gör en person vältränad" "... är riktigt märkligt. Definitionen av vältränad ser uppenbarligen olika ut.

Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?