• Tink

Någon mer som undviker gym som kvinna?

Anonym (Gym tjej) skrev 2024-02-19 08:26:56 följande:

Jag blir glad när jag ser nya otränade överviktiga tjejer på Gymmet.
    tänker ?you go girl?

Precis så känner jag också. Jag går inte fram och hälsar, men visar med ett vänligt nick att det är kul att de är där.

Sen är det ju säkert beroende på gym. Där jag tränar (Nordic Wellness) så är det alla möjliga slags människor, både smala och kraftiga, kvinnor och män och yngre och äldre och aldrig har jag noterat att någon skulle bete sig nedlåtande eller dömande mot någon. De flesta som är där gör sina program, har musik i öronen och tittar ner i sina mobiler mellan sina reps. Ingen glor, stirrar eller fnyser. Man känner igen de flesta som är där regelbundet: man utbyter några artighetsfraser och sedan kör man igång.
  • Tink
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 08:46:13 följande:
    Tränar du hemma så slipper du ha musiken i öronen, det är befriande. Jag vet inte om Nordic Wellness finns på de flesta orter. Inte där jag bor i alla fall. Jag är övertygad om att de flesta gymmen inte är som ditt. Det är vanligt att folk glor på andra, att man blir granskad på gymmet.
    Jag har varit på en massa olika gym i över 20 år och även haft sommarjobb som personal, och det är inte alls min upplevelse att folk glor särskilt mycket. Ett gymkort är inte billigt, så de som inte är där för att träna utan för att granska andra, försvinner rätt snabbt.
  • Tink
    Anonym (Helsingfors) skrev 2024-02-19 09:08:22 följande:
    Ja, det är det som är målet för många. Att bli snygga, få en snygg kropp som många andra på gymmet, som andra tittar på. Det är det viktigaste. Då är man en bra och värdefull människa.
    Vad får du ut av att fördärva denna tråd?

Vi är flera som har tillbringat årtionden på gym och som försöker peppa trådstartaren att våga gå till gymet och stå för sin kropp utan att skämmas för den vackra människa hon är.

Men när du - helt felaktigt - hävdar att gym är en uppvisningslokal för vältränade kroppar där de som inte uppfyller kraven blir hånade, så gör du raka motsatsen.

Varför gör du på detta vis?
Svar på tråden Någon mer som undviker gym som kvinna?