• En glad tjej

Fler som kommer leva som särbos i många år?

Kvinna, 45, möter man, 46. Med i bagaget finns totalt fem barn i olika åldrar (10-17). Kvinnan och mannen är kära och vill ha en framtid tillsammans men inser att flytta ihop är inget alternativ pga barnen (önskemål från vissa om att inte bli en del av en ny familj). Så, de lever som särbos och saknar varandra mycket men försöker ses några dagar i veckan. Fler som är i denna sits? 

• Svar på tråden Fler som kommer leva som särbos i många år?
  • BeautifulLiz

Jag är särbo, men av eget val. Mina barn är vuxna och utflugna, han har inga barn.
    Vi har båda boenden som är speciella och ingen av oss har lust att lämna sitt, så vi umgås hela helgerna och han sover över hos mig minst en natt i veckan också.

För oss är det det ultimata.

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Mackan1978

Jag och min fru kommer att bo isär fram tills 2028 när min dotter är 18år. Vi bor i olika länder. 

• En glad tjej
    BeautifulLiz skrev 2024-02-18 20:16:52 följande:

Jag är särbo, men av eget val. Mina barn är vuxna och utflugna, han har inga barn.
    Vi har båda boenden som är speciella och ingen av oss har lust att lämna sitt, så vi umgås hela helgerna och han sover över hos mig minst en natt i veckan också.

För oss är det det ultimata.

Det låter supermysigt! 
  • En glad tjej
    Mackan1978 skrev 2024-02-18 20:17:50 följande:

Jag och min fru kommer att bo isär fram tills 2028 när min dotter är 18år. Vi bor i olika länder. 

Vad händer när dottern fyller 18? Min dotter fyller 18 i år men kommer bo hemma ett tag till.
  • Mackan1978

När hon blir myndig så kommer jag att flytta hem till min fru, i hennes hemland. 108 mil ifrån där jag bor. Det längstar jag till. Vi gifte oss för två veckor sedan 

• En glad tjej
    Mackan1978 skrev 2024-02-18 20:22:40 följande:

När hon blir myndig så kommer jag att flytta hem till min fru, i hennes hemland. 108 mil ifrån där jag bor. Det längstar jag till. Vi gifte oss för två veckor sedan 

Då följer dottern med eller? 
  • En glad tjej
    Mackan1978 skrev 2024-02-18 20:28:03 följande:

Det är upp till henne, troligen inte.
    Hon kanske bor kvar hos sin mamma

Kan inte din fru flytta hit istället? Måste vara tufft att flytta utomlands och lämna sina barn, oavsett om de är vuxna eller inte.
  • Mackan1978

Hue upplever du det att bo isär? Tänker ni flytta ihop när barnen har flugit ut? 

Svar på tråden Fler som kommer leva som särbos i många år?