Atarax
Jag fick det för sömnsvårigheter och ångest. upplever att jag inte somnar snabbare, dock så sover jag djupare och lite längre när jag väl somnat.
Har 30 mg
Jag fick det för sömnsvårigheter och ångest. upplever att jag inte somnar snabbare, dock så sover jag djupare och lite längre när jag väl somnat.
Har 30 mg
hjälper vissa, men inte andra
vill minnas att jag fick muntorrhet av dem och till en viss hjälp var de nog
inte beroendeframkallande och därför de så ofta skrivs ut
benzo är desto svårare att få på recept
Hur lyckades du får benzo?
Jag har så svår ångest att jag varken kan tala alls med folk eller arbeta. Eller ha ett normalt liv. Lider oerhört.
När jag ber om stensolid eller liknande så säger de bara att det ej är något idé eftersom effekten avtar och ångesten kommer bli värre med tiden.
Det var på psykiatrin en läkare sa så. Att benzo minskar hjärnans förmåga att själv hantera ångesten. När man sedan slutar med tabletterna så får man mer ångest än innan man började. Typ så förklarade hon.
Jag tänker dock ej att jag skulle ta det varje dag eller under långa perioder. Bara när det är som värst. Eller så jag kan klara en arbetsintervju. Och sen när jag arbetar så skulle jag kunna ta vid tillfällen där ångesten hindrar mig att gå ut. Men Nej de vägrar. Bättre att jag sitter hemma hela livet anser de.