• HerrExit

Vad hade ni gjort?

Hej! Jag skulle vilja ha era spontana reaktioner/tankar på en otrohetsaffär och framförallt det som följde efter.
    Min partner och jag har varit ett par länge. Vi har två barn i lågstadieålder. För snart 6 månader sedan lämnade hon mig för en ny man som hon träffat på sitt jobb. Detta skötte hon snyggt. Hon hade kysst honom en gång på jobbet och kom hem och berättade. 1 månad senare hade hon flyttat ut. Det dröjde inte mer än en vecka isär sen kom hon tillbaka. Hon var panikslagen, hade grav ångest över vad hon hade gjort och ville att jag skulle ta henne tillbaka. Jag älskade fortfarande henne så det gjorde jag. Till en början var allt bra. Det gjorde fortfarande ont och min tillit var givetvis inte som tidigare. Hennes känslor för den andra mannen var nu mer avsky och hon tyckte han var jobbig. Det gjorde att jag kände mig trygg i att hon var kvar på samma arbetsplats som den hon lämnat mig för. Någon månad senare märker jag att hon börjar prata om den här mannen hemma. De är tydligen vänner igen och stämningen mellan dom är god på jobbet. Hon frågar aldrig mig vad jag känner inför detta. Jag frågar henne om de är vänner igen vilket hon bekräftar som om det vore helt normalt. Jag mår jättedåligt över detta vilket jag berättar för henne. I samma veva är hon dessutom ganska känslokall mot mig och när jag ställer henne mot väggen och frågar henne om hon älskar mig svarar hon att hon inte vet. Hon vet inte om hon älskar mig som en vän eller en partner. Här är jag beredd att lämna henne. Jag orkar inte mer. Då får hon panik och ber mig att stanna kvar. Hon säger hon älskar mig. Jag tror henne och jag älskar henne så jag stannar kvar. Det här händer ett par gånger, att hon är känslokall och inte visar att hon verkligen älskar mig, jag vill lämna henne och hon får panik. Den sista gången det sker säger jag till henne att detta har upprepats så många gånger och jag orkar inte mer. Hon svär att det är annorlunda, hon känner det. Jag älskar henne och tror henne. 2 veckor efter detta undrar hon om hon får låna min bil till sitt jobb. Jag säger att jag egentligen behöver den men att hon kan ta den. Jag kan uträtta mina grejer en annan dag. Anledningen till att hon lånade min bil var för att kunna åka och hämta mannen hon lämnade mig för på en busstation då hans buss blivit inställd. Mannen hade inte frågat henne. Det var på hennes initiativ. Hon sa ingenting om det till mig. Det hela uppdagades när jag skulle hämta bilen hos henne. Då låg barnens bilstol ,som normalt är i passagerarsätet där fram, där bak. Jag frågar henne om hon skjutsat någon. Hon svarar ja, inget mer. Senare på kvällen anar jag oråd och ställer henne mot väggen. Jag frågar om det var honom hon skjutsat. Hon säger att det var det men hon ville inte säga något till mig för då skulle jag bli arg och ledsen. Hon försvarar sig genom att säga att hon skulle gjort det för vilken vän/kollega som helst som var strandsatt. Jag hävdar att han är så mycket mer än en vän eller kollega. Jag säger att detta är en man du lämnade mig för som du har haft sex med. Det når inte fram. Samma kväll bråkar vi om en annan sak. Hon har inte testat sig för könssjukdomar sedan hon kom tillbaka till mig. När hon kom tillbaka till mig bad jag henne göra detta. Hon vägrar. Hon säger att hon inte har några symptom så varför ska hon testa sig? Jag förklarar att det inte är ovanligt att man inte får några symptom alls, det är snarare regel än undantag för de flesta könssjukdomar. Istället för att bara gå och testa sig SMS:ar hon mannen och frågar om han har några sjukdomar. Han säger att han inte har det. Hon tar hans ord på det och säger att hon litar på honom. Hon kontaktar alltså mannen jag minst av allt vill att hon ska ha kontakt med istället för att bara testa sig. Det slår mig då även att varför har hon fortfarande honom kvar som en kontakt i sin telefon? Varför måste hon kunna nå honom efter jobbet? Kan de inte lösa arbetsrelaterade saker där? Hon säger att hon har flera kollegor i sin telefon. Jag hävdar åter att han är så mycket mer än en kollega. Hon vägrar radera honom ur sin telefon. Det visar sig även senare att hon diskuterat vår konflikt om bilen och att hon skjutsat honom bakom min rygg med just honom. Hon diskuterar vår relation med honom. Jag har nu lämnat henne. Jag älskar henne fortfarande men jag kan inte ta mer. Vad är era reaktioner? Har jag gjort rätt/fel som slutligen lämnade henne? Vad hade ni gjort? Andra kommentarer på händelserna?

• Svar på tråden Vad hade ni gjort?
  • Anonym (Man2)

Min reaktion är att du är svag. Att du låter dig styras av din svaghet.

Tänk över din situation. Vad är alternativen och välj därefter.

Att gå efter vad ditt ego säger till dig är det sämsta du han göra. Du är en man. Du behöver inte bekräftelse. Eller ska inte behöva det i alla fall.

• Givdul
    GalenMamma skrev 2024-02-17 01:09:26 följande:
    LOL
    Den e mysig för vissa:)
  • Anonym (JustAdude)

Du borde ha låtit henne försvinna ur ditt liv redan första gången som hon stack.

Tagit dig tid att läka dina känslomässiga sår och fortsatt med ditt liv.

Om din (ex) partner inte är 100% känslomässigt engagerad i dig så låt henne gå utan att du bryr dig det mista om henne. Du förtjänar att vara tillsammans med någon som gör dig lycklig och ditt liv enklare.

Nu när du är utan henne bygg upp dig själv, bli en stark man och träffa någon som vill vara tillsammans med dig och göra ditt liv bättre och roligare. Och vad du än gör dras inte in i hennes dåliga tillvaro om hon kontaktar dig.

Att kunna lämna och gå vidare är en bedrift som bara starka män har. -var stark!

• Givdul

Jag hade tagit en dag på Parken Zoo, åkt Masken, ätit mjukglass, sett djuren, gått genom flamingos. Själv förstås

• GalenMamma
    Givdul skrev 2024-02-17 01:23:56 följande:

Jag hade tagit en dag på Parken Zoo, åkt Masken, ätit mjukglass, sett djuren, gått genom flamingos. Själv förstås

Är det dom deprimerade djuren i Eskilstuna du pratar om? 
  • Givdul
    GalenMamma skrev 2024-02-17 01:28:02 följande:
    Är det dom deprimerade djuren i Eskilstuna du pratar om? 
    Det är starkt för Själen att gå ett varv där...

Nä man tar ett varv bland djuren sen går man o själavårdar med ett glas vin på en trevlig servering.
  • GalenMamma
    Givdul skrev 2024-02-17 01:30:58 följande:
    Det är starkt för Själen att gå ett varv där...

Nä man tar ett varv bland djuren sen går man o själavårdar med ett glas vin på en trevlig servering.
    Du är knäpp :D 
Svar på tråden Vad hade ni gjort?