Inlägg från: Anonym (Inte din morsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte din morsa)

Bonuspappa vill inte betala hyra

Det är ju absolut rimligt att du betalar mer men hans beteende är helt orimligt och väldigt osexigt med någon som beter sig som ett barn.

Att du betalar 2/3 av kostnaderna här tycker jag inte är riktigt rimligt. Du har högre utgifter eftersom du har barn, alltså behöver du mer pengar över om ni ska leva på lika villkor. Eftersom du verkar vara ensam förälder (med tanke på underhåll) antar jag att du också tar all cabb.

Jag har barn sen jag var mycket ung och har några gånger delat livet med personer utan egna barn. Jag har upplevt det som skönt att själv stå för barnens kostnader, det har besparat mig många diskussioner. Men det innebär inte att någon ska åka snålskjuts på vare sig pengar eller arbetsinsats för det gemensamma hemmet.

Ni har förmodligen en större lgh än ni hade haft utan dina barn? Vad kostar en motsvarande 2rok så betalar du resten, dvs dina barns rum?

På Konsumentverket kan man se vad män, kvinnor och barn i olika åldrar beräknas kosta i matkostnader, hygien o dylikt. Lägg in dessa kostnader varje månad på tex ett icakort och använd det vid inköp i mataffär. Är ni ekonomiska och får pengar över blir det ju snabbt en buffert där.

Spara separat. Så betalar du dina o barnens semester kostnader, han sina osv.

• Anonym (Inte din morsa)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-16 16:32:30 följande:
    ...och sedan får man höra i nästa tråd att kvinnor inte väljer män efter pengar. :D

Den här tråden är ett mycket bra bevis för varför det inte fungerar med en kvinna som tjänar mer.

En man som tjänar mer har oftast inga problem med att kvinnan har samma utgifter som dem själva. I de fallen är det faktiskt oftast så att mannen tillåter kvinnan att spendera mycket mer pengar än honom, och på hans faktura.
    Ehh.. blev det fel när du tänkte nu?

Han beter sig som ett barn som inte vill betala för vare sig boende eller mat och som surar när det lilla han köpt själv är slut.

Låter lite som min 12-åring här hemma när vi diskuterar vad månadspengen ska räcka till.
Svar på tråden Bonuspappa vill inte betala hyra