• Hellishen

Bonuspappa vill inte betala hyra

Grattis det verkar som om du har en bonusson i alla fall. Nä ärligt talat, ska den mansbäbin bo med dina barn? Sparka ut idioten, det där kommer aldrig bli bättre. Varför skulle du betala hans hyra? Är fan din hemmafru?

• Hellishen

Men i vilken värld kan en vuxen man klara hyra och mat för 6600? Han ska väl inte gå plus på Ts bekostnad?!

Anonym (rättvist) skrev 2024-02-16 10:54:32 följande:

Låter helt sjuk TS! Sedan ska du självklart betala mer eftersom du tjänar mer och det är dina barn. Jag antar att hyra, mat, hemförsäkring och wifi sammanlagt landar på 20 000 kr i månaden ca. Och eftersom du får underhåll har du barnen så gott som på heltid. Jag tänker att det är logiskt att han betalar 1/3 av hyran = 4000, och 1/3 av maten 2 600, så cirka 6 600 i månaden, och sedan betalar du 6 600 för dig själv och 3 300 för varje barn, dvs barnen räknas som halva, men även bara dina. Så 6 600 betalar han, 13 200 betalar du. Då har han ändå en rätt billig månadskostnad. 

• Hellishen

Och han har valt att flytta ihop. Det sker ju knappast under pistolhot. Barnen var nog ingen väl dold hemlighet som ts slängde fram efter att flyttlasset gått. En vuxenlivet som väljer att flytta ihop med en vuxen med barn får välj tänka efter litegrann innan och inse att de barnen kommer bli en del av hans/hennes liv framöver. Fixar man inte det så är det ju rimligt att inte fortsätta relationen istället för att som du verkar förespråka (och som ts kille ju gör) bete sig m en tjurig unge själv och vara arg på barnen och bitter på sin nya partner. Det är ju bara så jävla dumt. Barnen aint going anywhere.

Anonym (XXX) skrev 2024-02-16 16:04:43 följande:
    Fast barnen är ju bara hennes. HON har valt att skaffa dem, och räknar förmodligen med att ha eller få fördelar av det. HAN får bara nackdelar av att de bor där. Dessutom hamnar styvföräldrar som är generösa med sin tid och sina pengar ofta i den situationen, att när förhållandet tar slut så ser de aldrig styvbarnen mer. Officiellt har de nämligen ingen umgängesrätt. 
  • Hellishen

Olof 45 du ger mig starkt hopp om att alla män på FL inte är knäppon! Du verkar grym.

olof 45 skrev 2024-02-16 16:38:02 följande:
    patetiskt att jämföra barn med bilar, men ok...

Jag skulle säga att om kvinnan visste att mannen har vrålåk som kostar så mycket att det begränsar hans ekonomi, så borde kvinnan vara medveten om att han inte kan bidra så mycket till annat,,, 

Liksom denna mannen borde vara medveten om att hon har barn, och att barn kostar. 

Att kräva att hon ska sponsra hans boende helt?  Även om man skulle anse att hon representerar 3/4 av alla kostnader och 60% av inkomsten (vilket jag tycker är orimligt), så borde han betala minst 21% av hyra och mat!

(räknar då att de vuxna gemensamt ska stå för de vuxnas andel av kostnaderna alltså 50%, enligt lön, procentuellt)
Svar på tråden Bonuspappa vill inte betala hyra