Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

När låg du senast?

Några veckor sen. Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, den man jag ska träffa har svårt att komma ifrån eller så har jag det. Vi bor en timme från varandra. Ibland tröttnar jag på detta men sexet är så bra, med de flesta är det kass så jag har en viss anledning att vara rädd om honom. Funderar om jag ska gå ut på kontaktsidan igen och kanske hitta någon annan. Men jag känner att jag borde ge detta en chans ett tag till. Samtidigt slösar man tid på att bara gå och vänta på att det ska funka att ses. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Äntligen....) skrev 2024-08-28 21:05:12 följande:

Varför är set så vanligt att kvinnor tappar lusten, eller är det lika vanligt för män?
    I mina förhållanden har det varit hon som lagt ner verksamheten.

Svårare att attraktionen hålls vid liv hos kvinnan. Mannens sexualitet är enklare och behöver inte lika mycket. Det är vad jag tror, generellt då
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Malin.) skrev 2024-09-12 15:44:37 följande:

Låg senast igår med mannen så här är då varken attraktionen eller sexlusten borta

Ja din man har väl lyckats hålla sig attraktiv i alla dessa år
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Man i mina bästa år) skrev 2024-09-15 10:22:26 följande:
    Men varför skulle det vara svårare för det ena könet att hålla attraktionen vid liv? Vad är själva anledningen och/eller orsaken till detta? Finns det något genetiskt nedärvt? Någon naturlig biologisk, något rent fysiskt, eller något annat liknande, förklaring till detta?

Varför? Anledning/orsak/genetiskt/naturligt/biologiskt/fysiskt eller annat, att det andra könets sexualitet skulle vara enklare och inte behöver lika mycket?

Detta är ju mycket intressant ur många olika perspektiv.
    Varför, av vilken orsak, vad är förklaringen till denna mycket stora skillnad mellan könen?
    Hur ska vi se på detta ur perspektivet att det inte är, eller påstås inte ska vara, någon skillnad mellan könen?

Jag för min egen del tror inte att det finns några faktiska förklaringar. I det här fallet finns det egentligen inga tydliga skillnader mellan könen.
    Lust, känslor av kärlek, känslor av blixtförälskelse, attraktion, kåthet, allt detta styrs till allra största delen av individen själv, oavsett kön.

Till allra största delen är den jag själv som är ansvarig för, och jag själv som allra mest påverkar, mina egna tankar och mina känslor, detta oavsett vilket kön jag tillhör.
    Jag kan inte skylla detta på min partner, eller skylla på det andra könet.
    Ja det finns såklart alltid  individuella skillnader men verkar generellt som att kvinnor behöver mer än män för att tända till och bli sugen. Och mindre för att bli avtända och tappa lusten.

Vad det beror på vet jag inte men kan bara gissa, kanske för att männen har mer testosteron som starkare driver deras sexlust. Då blir de mer överseende (alternativt ser inte)med olika brister hos kvinnan. 

Nej det finns by default inget ansvar att styra sina tankar och känslor till att bli attraherad av någon om det nu är det du menar. Om man nu inte själv önskar det av någon anledning och vill jobba i den riktningen. Då får man ju själv ta det ansvaret, i så fall.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Man i mina bästa år) skrev 2024-09-15 10:30:58 följande:
    Eller så har "Malin" lyckats hålla sig attraktiv i alla dessa år,
    så att hennes man känner attraktion och kåthet till henne?

Hon anstränger sig vara en sådan partner till honom så att han finner henne så attraktiv, både fysiskt och känslomässigt, så att han uppvaktar henne, förför henne och anstränger sig för hennes skull?

Eller är det endast "tvärtom-perspektivet" som är det rätta i dina ögon?
    Som är det enda rätta i många kvinnors ögon rent generellt?

Råder här en stor skillnad mellan könen? Eller råder det jämställdhet och båda könen är likvärdiga??? 
    Jag antog att hon påpekade om hennes egen attraktion till honom så det var det jag kommenterade, att då har han hållit sig attraktiv eftersom hon känner attraktion. Det utesluter ju inte att även hon hållit sig attraktiv. Hur likvärdiga mellan könen de är där vet inte jag.
Svar på tråden När låg du senast?