Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 15:37:36 följande:
Svårare att attraktionen hålls vid liv hos kvinnan. Mannens sexualitet är enklare och behöver inte lika mycket. Det är vad jag tror, generellt då
Men varför skulle det vara svårare för det ena könet att hålla attraktionen vid liv? Vad är själva anledningen och/eller orsaken till detta? Finns det något genetiskt nedärvt? Någon naturlig biologisk, något rent fysiskt, eller något annat liknande, förklaring till detta?
Varför? Anledning/orsak/genetiskt/naturligt/biologiskt/fysiskt eller annat, att det andra könets sexualitet skulle vara enklare och inte behöver lika mycket?
Detta är ju mycket intressant ur många olika perspektiv.
Varför, av vilken orsak, vad är förklaringen till denna mycket stora skillnad mellan könen?
Hur ska vi se på detta ur perspektivet att det inte är, eller påstås inte ska vara, någon skillnad mellan könen?
Jag för min egen del tror inte att det finns några faktiska förklaringar. I det här fallet finns det egentligen inga tydliga skillnader mellan könen.
Lust, känslor av kärlek, känslor av blixtförälskelse, attraktion, kåthet, allt detta styrs till allra största delen av individen själv, oavsett kön.
Till allra största delen är den jag själv som är ansvarig för, och jag själv som allra mest påverkar, mina egna tankar och mina känslor, detta oavsett vilket kön jag tillhör.
Jag kan inte skylla detta på min partner, eller skylla på det andra könet.