Tink skrev 2024-02-16 17:18:46 följande:
Är du helt säker på att de "känner ett obehag"? Jag är rätt övertygad om att du inte är ett dugg avskräckande på något sätt, det är faktiskt inte många som är det. Det låter mer som att det är dina egna demoner som spökar och som håller dig tillbaks.
Singelkvinnor i din ålder som aktivt söker har ett enormt utbud med tänkbara måltavlor på Tinder och liknande, och kan ägna sig åt cherry-picking så mycket det vill. Är du inte Mr. Perfect Guy, så kommer de att bara såga dig längs med fotknölarna. Och det är kanske inte just dem du vill träffa.
Du vill hitta någon snäll kvinna som lever sitt liv i lugn och ro och hoppas att någon trevlig man dyker upp. Jag har själv singelväninnor som är sådana - de skulle hellre välja att leva ensamma resten av livet än dejta runt på Tinder. De går inte heller ut på krogar särskilt mycket. Så hur träffar man dem? Ja, det är det som är problemet. Du behöver träffa dem i verkligheten. Dvs via jobb, studier, hobbies, fritidsaktiviteter eller ännu bättre via kompisars kompisars kompisar. Typ "jag har en väninna, jag skulle kunna kolla om ni kunde träffas".
Tyvärr så kan jag ju inte demonstrera för dig hur kvinnor har reagerat när jag har visat intresse. Dom har bokstavligen lagt benen på ryggen och det var senast i somras. Det är absolut inga demoner.
Ja jag vet att kvinnorna har ett enormt utbud, jag kan omöjligen konkurrera med alla andra singelmän som ser bättre ut än mig.
Ja det är en sådan kvinna du beskriver jag vill hitta och vi har svårt att hitta varandra. På jobbet har har aldrig haft kvinnor runt min ålder tyvärr, och de som jag haft har varit upptagna. Det känns så hopplöst för alla är upptagna idag, och de som är singlar är kräsna och är man kräsen duger definitivt inte jag.
Det känns som man måste träffa någon innan 25 för sedan är det kört.